مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان با اشاره به طلب 74 میلیارد تومانی این اداره کل، از وجود نام چهار کارخانه استان در صدر فهرست طلبکاران خبر داد.

به گزارش

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

؛شهناز حمزه لو در جمع خبرنگاران با اشاره به طلب صندوق تامین اجتماعی از کارخانجات، صنایع و ادارات دولتی لرستان اظهار داشت: صندوق تامین اجتماعی استان لرستان در حال حاضر بیش از 74 میلیارد تومان از کارخانه ها، صنایع و ادارات دولتی استان لرستان طلب دارد.

وی با اشاره به بیشترین طلب این صندوق از چهار کارخانه استان لرستان، بیان داشت: بیشترین طلب این صندوق مربوط به چهار کارخانه پارسیلون، سامان کاشی بروجرد، یخچالسازی خرم آباد و همچنین شهرداری های دو شهر بروجرد و الیگودرز است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان با انتقاد از عملکرد ادارات دولتی در زمینه پرداخت حق بیمه خود، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر خیلی از ادارات دولتی استان نسبت به پرداخت حق بیمه خود خودداری می کنند.

حمزه لو با بیان اینکه ما به اندازه کافی با کارخانجات، صنایع و ادارات دولتی استان در زمینه وصول حق بیمه خود همکاری کرده ایم، بیان داشت: تقسیط بدهی های این کارخانجات، صنایع و ادارات دولتی استان یکی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه است.

وی با تاکید براینکه در این راستا برخی از کارفرمایان از پرداخت حق بیمه خود سرباز می زنند، ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد و همکاریهای استاندار لرستان، معاون برنامه ریزی استاندار، دیوان محاسبات و ذی حسابی ها رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان لرستان با تاکید بر برخورد قانونی با کارفرمایانی که نسبت به پرداخت طلب خود به صندوق تامین اجتماعی اقدام نکنند، بیان داشت: از این به بعد در صورت عدم همکاری کارخانجات، صنایع و ادارات دولتی استان بر اساس ماده 50 سازمان تامین اجتماعی برخورد های جدی در دستور کار قرا خواهد گرفت./س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.