سه پایه سکوی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی در بندر خرمشهر بارگیری و به آب انداخته شد. این سه پایه‌ به ارتفاع 83 متر و وزن یک‌ هزار و 100 تن با احتساب شمع‌ها در بندر خرمشهر باریگری و به آب انداخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ مدیر طرحهای 17 و 18 شرکت تاسیسات دریایی ایران گفت ساخت این سه پایه به مدت 7 ماه و با هزینه تقریبی 700 میلیون دلار انجام شده است.

 جزایری افزود به‌ منظور سرعت بخشیدن به طرحهای میدان مشترک نفت و گاز که اولویت اصلی دست‌اندرکاران صنعت نفت کشور به شمار می‌آید شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران عملیات بارگیری سه پایه‌های فاز 17 و 18 را از بندر خرمشهر به انجام رسانده است.

رئیس شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی خرمشهر نیز وزن این سه پایه را معادل دو هزار و 400 تن عنوان کرد و افزود تا کنون جکت برای نصب به میادین مشترک ایران و قطر ارسال شده است و سایر سازه های فاز های 17 و 18 و 21 و 19 تا پایا ن امسال به میادین مشترک ارسال میشود.

  بدوی افزود با تکمیل فاز های 17 و 18 برداشت گاز از میادین مشترک برای ایران فراهم می شود که در مصارف گاز طبیعی و خوراک پتروشیمی کاربرد دارد.

وی گفت: اشتغالزایی در منطقه از اهداف شرکت مهندسی ساخت تاسیسات دریایی است که تا کنون 4 هزار نفر نیروی انسانی مشغول به کار شده اند و افزون بر 80 درصد این نیرو ها بومی هستند. هدف از طرح توسعه فازهای 17و 18 پارس جنوبی تولید روزانه 50 میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده ، تولید روزانه 70 میلیون متر مکعب گاز اتان ، تولید سالانه یک میلیون تن گاز مایع ، تولید سالانه 27 میلیون بشکه میعانات گازی و استحصال روزانه 400 تن گوگرد است.

رشد درآمد ناخالص ملی ، اشتغال پایدار ، انتقال دانش فنی ساخت قطعات مورد نیاز و تأسیسات پالایشگاهی و اتکا به صنایع داخلی از دیگر اهداف این طرح است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.