با توجه به رشد علمي و فناوري که در کشور صورت گرفته هم اکنون قبل از سال 1404 به رشد تعيين شده در زمينه علمي رسيده ايم.

کامران دانشجو، وزير علوم تحقيقات و فناوري عصر ديروز طي سخنراني در نشست هم انديشي دانشگاه ها در معاونت امور دانشجويي دانشگاه تهران به خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: ما زماني تمدن اسلامي داريم که دانشگاه هاي ما تفکر اسلامي داشته باشند و اگر هم اکنون در دانشگاه هاي کشورمان اين حرکت نوين شروع شده به دليل حمايت سردار وحيدي وزير دفاع است که قدر دانشگاهيان را مي داند.
وي در ادامه به گزارش مختصري از عملکرد دانشگاه ها و مقايسه آن با سال 57 اشاره کرد و گفت: در سال 57 تعداد کل دانشجويان 180 هزار نفر بوده و هم اکنون به 4 ميليون و 100 هزار نفر رسيده دانشجويان تحصيلات تکميلي در سال 57 ، 9 هزار نفر بوده اند و هم اکنون به 30 هزار نفر رسيده اند،  همچنين تعداد اعضاي هيئت علمي در سال 84 ، 25 هزار نفر بوده و هم اکنون به 64 هزار نفر رسيده است.
دانشجو، به تعداد مقالات ISIاشاره کرد و اظهار داشت: در سال 84 تعداد کل مقالات ISI، 5 هزار و 500 تعداد بوده در دسامبر 2011 به بيش از 21 هزار برابر رسيده يعني بايد آنچه که در سال 1404 اتفاق بيافتد هم اکنون اتفاق افتاده است.
 

** دکتراي پژوهش محور يک کار اساسي است
دانشجو در ادامه گفت: هم اکنون در کشور حوزه بين المللي شبکه زنان دانشمند جهان اسلام، شبکه نانو فناوري، شبکه پارک هاي علم و فناوري و شبکه دانشگاه مجازي وجود دارد و اين همه نشان از پيشرفت کشور است.
وي در ادامه به همکاري بين وزارت دفاع و وزارت آموزش عالي اشاره کرد و گفت: همکاري بين وزارت دفاع و وزارت علوم وجود دارد و حدود 35 موسسه در اين همکاري شرکت کرده اند و اين امر نشان دهنده اين است که هم اکنون دانشگاه هاي ما انگيزه دارند، وزارت دفاع به دانشگاه ها انگيزه مي دهد و دانشگاه ها نيز به وزارت دفاع انگيزه مي دهند چرا که هم اکنون 600 همکاري بين وزارت دفاع و وزارت علوم شروع شده است.
دانشجو خاطر نشان کرد: دکتراي پژوهش محور يک کار اساسي است که در وزارت دفاع همانند ساير مراکز آغاز شده چنانچه البته بايد در ساير وزارت خانه ها از جمله نفت، نيرو و جهاد کشاورزي نيز ورود پيدا کند.
 

** افزايش 50 درصدي تحقيقات دانشگاهي در جهت توان دفاعي کشور صورت گرفته
وي افزود: هم اکنون خوشحال هستيم که توانستيم 50 درصد از تحقيقات دانشگاهي در جهت افزايش توان دفاع کشور را به کار بگيريم و اميدواريم که بقيه صنايع نيز همچون وزارت دفاع در همکاري هاي ديگر حضور داشته باشند.
وي خاطر نشان کرد: دانشگاهيان ما نشان داده اند که قابل اعتماد هستند و البته گفتمان سازي نيز در کنار ساير موارد بيان شده در دانشگاه هاي کشور صورت گرفت./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار