رئيس سازمان زندانها گفت:‌ منسوبين و وابستگان يكي از محكومان مواد مخدر كه حكم ديگري نيز داشت براي فراري دادن آن به خودروي حامل زندانيان در كرج حمله كرده‌بودند.


به گزارش خبرنگار حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران ،غلام حسين اسماعيلي رئيس سازمان زندانها در حاشيه مراسم همايش آمار جنايي به خبرنگاران گفت: افرادي كه به خوروي حاملين زندانيان در كرج حمله كرده‌بودند شناسايي شده و در حال تحقيقات و بازپرسي از آنها هستيم.
وي در ادامه افزود:‌ براي اين گروه كه در جامعه نام‌هايي گذارده مي‌شود اسم خاصي نداريم ولي مي‌توانيم بگوييم كه اين گروه 8 نفره از منسوبين و وابستگان يكي از محكومان مواد مخدر كه حكم ديگري نيز در پرونده داشت در حين اعزام به مرجع قضايي بود براي فراري آن به اين خودرو حمله كردند.
اسماعيلي در خاتمه خاطر نشان كرد:‌فردي كه مامور زندان را در اين تهاجم به شهادت رسانده نيز مشخص شده و خود او نيز اقرار به قتل اين مامور كرده و حتي اسلحه‌اي كه با آن مامور زندان را به شهادت رسانده در يكي از باغات ملارد مخفي كرده بود نيز مشخص شده است.
اسماعيلي در ادامه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان‌هاي حقوق بشر خوراك تبليغاتي خود را از منافقين و مخالفين نظام جمهوري اسلامي ايران كه عناد خاصي با كشور ما دارند بيان مي‌كنند.
وي در ادامه افزود: بيانيه‌ها و گزارشاتي كه سازمان حقوق بشر اعلام مي‌كنند تمامي آنها در قانون مجازات اسلامي وجود دارد و اين قوانين جزء قوانين شرعي ما مي‌باشد.
رئيس سازمان زندانها و ارتباطات تاميني و تربيتي در ادامه افزود:‌ در هيچ يك از زندان‌هاي كشور حكمي اجرا نمي‌شود و زندان فقط متولي نگهداري از زندانياني است كه برابر حكم مقامات قضايي به اين مكان وارد شده اند و زندان جز وظيفه نگهداري، اصلاح و بازپروري اجتماعي وظيفه‌اي ديگر ندارد.
اسماعيلي در ادامه خاطر نشان كرد: افرادي كه عليه حقوق بشر جمهوري اسلامي ايران حكم و بيانيه صادر مي‌كنند بهتر است قانون مجازات اسلامي ايران را يكبار با دقت بخوانند آن‌وقت متوجه خواهند شد كه مجازات‌هايي از جمله شلاق و اعدام در قوانين ما موجود است و اين قوانين در بسياري از كشورهاي آنان نيز اجرا مي‌شود.


رئيس سازمان زندانها گفت:‌ منسوبين و وابستگان يكي از محكومان مواد مخدر كه حكم ديگري نيز داشت براي فراري دادن آن به خودروي حامل زندانيان در كرج حمله كرده‌بودند./خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار