سينما بايد جدا از مسائل جناحي باشد تا در عرصه فيلمسازي كشور با خروج از نوار سطحي نگري در مسيري درست و روشن طي طريق كند.

علي اكبر ثقفي تهيه كننده و كارگردان سينما به

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

گفت: سينما به عنوان يكي از بخش هاي رسانه به عنوان هنر هفتم در دنيا شناخته شده است و هم اكنون مخاطبان زيادي حول محور خود گردآورده است.

وي افزود: هنر سينما بخش نامه اي و صنعت سفارشي نيست كه هر كس در آن با افكار و سلايق خاص خود دست به ساخت فيلم در ژانرهاي مختلف بزند.

اين كارگردان سينما تصريح كرد: حركت سينماگران به ساخت توليدات سفارشي با خلق آثاري سطحي و متضاد با نوع سلايق مخاطبان چرخ هاي ارزشي سينماي ايران را به سرعت از كار مي اندازد.

ثقفي اضافه كرد: خلق آثار خوب با ساختار فاخر در صنعت سينما نياز به خلاقيت دارد كه يك فيلمساز بايد از اين عنصر بهره مند باشد.

اين كارگردان سينما ادامه داد: آسيب شناسي مقوله اي حياتي در سينما به منظور حل ضعف هاي موجود در قالب محتواي توليدات سينمايي به حساب مي آيد.

ثقفي ابراز داشت: قالب فعاليت سينماگران در سينماي كشور بايد از طريق استفاده از ابزار آسيب شناسي در چارچوب تحقيقات ميداني انجام شود تا شاهد ارتقا سطح كمي و كيفي توليدات سينمايي باشيم.

اين كارگردان سينما بيان كرد: افراد زيادي در صنعت فيلمسازي كشور شاغل هستند كه در قياس با يكديگر در مقوله آشنايي با ابعاد روانشناسي و جامعه شناسي كارنامه اي متفاوت دارند كه متاسفانه سينماگراني كه دغدغه ساخت فيلم فرهنگي را دارند از زير سايه حمايت ها خارج هستند.

ثقفي خاطرنشان كرد: اقدامات سازمان سينمايي كه به تازگي در بدنه اين صنعت شكر گرفته است براي حل مشكلات، سينما بايد جدا از مسائل جنايي باشد تا عرصه فيلمسازي كشور روي نوار سطحي نگري طي طريق نكند و در مسيري درست و روشن هدايت شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار