تا همین چند روز پیش اگر در تهران کنار خیابان می خواستی پارک کنی و چند ساعتی به دنبال کارت باشی ماموران قبض به دست جلوی پات سبز می شدند و بابت توقفی که کردی از شما پول پارک دریافت می کردند.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، نیاز جدی به جای پارک توی شهر تهران بعضی ها رو هم به طمع می انداخت تا خودشان را جای پارکبانها بگذارند.

این پارکبان نماها با تهیه قبضهای جعلی و بدون مجوز اقدام به دریافت وجه از شهروندان می کردند اما اگر گذرتان به این خیابانها افتاده باشد می بینید که چند وقتی است که دیگر از پارکبانهای قلابی خبری نيست که با قبض های جعلی اقدام به گرفتن وجه از شهروندان می کردند.

حالا دستگاه های جدیدی به نام پارکومتر در سطح شهر تعبیه شده که شما می تواند مبلغی که بابت پارک خودرو بپردازید توسط کارتهای اعتباری پرداخت کنید و ماشین خود را با خیال راحت پارک کنید.

در همین راستا معاون اجرای سازمان ترافیک به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: دستگاه هایی که در حال حاضر در شهر تهران به مرحله تولید رسیده و می خواهیم استفاده کنیم جزو دستگاه هایی است که در تمام کشورهای پیشرفته دنیا وجود دارد.

وحید نوروزی در ادامه با اشاره به کیفیت این دستگاه ها اظهار داشت: این دستگاه از نوع بهترین دستگاه هاست و یک دستگاه همزمان 8 خودرو را کنترل کند و می توان گفت: جزو بهترین هاست.

حالا دیگر این دستگاه ها و کارتهای شهروندی که قبلا در جیب مسافران مترو و اتوبوس پیدا می شد جای پارکبانها را درسطح شهر گرفتند.

ساخت این دستگاه ها را می توان گامی دیگر در راستای رسیدن به تکنولوژی روز دنیا دانست که در تسریع کار شهروندان تاثیر بسزایی دارد.

دستگاه هایی که آمدنشان خیلی از جر و بحث ها و شکایات از گرفتن پول اضافه توسط پارکبانها را برچید.

نوروزی در ادامه با اشاره به نرخ این پارکومترها اذعان داشت: مناطق داخل طرح ترافیک ساعتی 600 تومان،‌بیشتر از یک ساعت 800 تومان و بیشتر از 4 ساعت 1600 تومان و مناطق بیرون از طرح ترافیک ساعت اول 300 تومان و از ساعت دوم به بعد ساعتی 400 تومان مبالغی است که شهروندان در ازای پارک خودروی خود از طریق کارت پرداخت می کنند.

دستگاه هایی که دیگر راه فراری برای ندادن پول جای پارک برای آن نیست.

معاون اجرایی سازمان ترافیک تصریح کرد: اگر شخصی دو ساعت جای پارک را خریداری کرده باشد و زمان مقرر 5 دقیقه تاخیر کند پلیس راهنمایی و رانندگی ملزم به جریمه توقف ممنوع که مبلغ 20 هزار تومان می باشد، است.

وی گفت: در مرحله اول برای سال 91 پیش بینی ما روی 30 هزار فضای پارک است که به صورت کاملا خودپرداز خواهد بود و در ادمه طی برنامه 5 ساله جامع ترافیک تلاش خواهیم کرد پارک حاشیه ای رابا تجهیزات خودپرداز پارک مجهز کنیم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار