مدیركل حمل نقل و پایانه های آذربایجان غربی گفت: این استان درسال جاری رتبه اول كشوری را در امر جا به جایی كالا و مسافر كسب كرده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، بابك طالبی در جلسه بررسی مسایل پایانه مرزی رازی خوی و كاپی كوی تركیه در شهرستان خوی از جابه جایی شش میلیون و 506 هزار تن كالا از پایانه های آذربایجان غربی خبر داد و اظهار كرد: استان در بخش كالا در 9 ماهه امسال در بین 31 استان كشور با 5/21 درصد رشد از لحاظ وزنی و 5/16 درصد رشد در تعداد مسافر رتبه اول كشوری را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین از تكمیل زیرساخت های پایانه های استان تا دو سال آینده خبر داد و افزود: 300 میلیارد ریال اعتبار طی دو سال آینده برای پایانه های مرزی استان در نظر گرفته شده است.

طالبی گفت: در صورت تخصص و پرداخت به موقع این اعتبارات در پنج پایانه آذربایجان غربی امكانات رفاهی و اداری جهت رفاه حال مسافران و رانندگان ایجاد می شود.

مدیركل حمل نقل و پایانه های آذربایجان غربی در مورد جابه جایی مسافر از طریق پایانه های استان نیز گفت: سالانه بیش از سه میلیون مسافر در استان تردد می كنند كه از این لحاظ هم مقام اول كشور را دارد.

غلامحسین عماری فرماندار شهرستان خوی هم در این نشست از تردد بیش از 100 هزار مسافر از طریق مرز رازی و كاپی كوی تركیه از آغاز گشایش این مرز خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تردد مسافر از طریق این مرز در ماه های گذشته ایجاد زیرساخت های رفاهی برای مسافران و رانندگان ضروری است كه تصمیمات لازم در این رابطه برای ایجاد امكانات جهت راحتی مسافران ورودی و خروجی اتخاذ شد.

خوی به عنوان یكی از شهرهای مهم مرزی كشور جایگاه ویژه ای در مسیر شاهراه های ارتباطی ایران در تجارت كالا داشته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.