اولین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران با رویکرد بومی و مذهبی و با حضور بیش از پانصد شرکت کننده 1 و 2 اسفند ماه امسال در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار می شود.

دکتر مجید صفاری نیا، رئیس انجمن روانشناسی اجتماعی ایران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: وقوع اتفاقی مانند جنگ، بحران های اقتصادی، صنعتی شدن زندگی و مهاجرت باعث ایجاد مشکلات اجتماعی و رشد رشته روان شناسی اجتماعی در جهان شده است.

وی با بیان اینکه روانشناسی اجتماعی می تواند به حل مسائل جامعه کمک کند افزود: مطالعات انجام شده حاکی از آن است که علیرغم وجود مشکلات اجتماعی در ایران این رشته از رشد لازم برخوردار نبوده است.

صفاری نیا اظهار داشت: اولین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران با هدف گسترش و توسعه علم روانشناسی اجتماعی در ایران و با رویکرد بومی و مذهبی برگزار می شود.

دبیر علمی کنگره روانشناسی اجتماعی ایران ادامه داد: جایگاه روان شناسی اجتماعی در ایران و جهان، روانشناسی محیط ادراک و شناخت اجتماعی، روابط متقابل و نفوذ اجتماعی، گروه های اجتماعی و روانشناسی اجتماعی در سازمان ها و محیط های کار از جمله موضوعات مورد بحث در سازمان ها و محیط های کار از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است.

وی با اشاره به اینکه حدود 600 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره روانشناسی اجتماعی ایران ارسال شده است افزود: تعداد 34 مقاله به صورت سخنرانی و 60 مقاله در غالب پوستر در این کنگره ارائه می شوند.

صفاری نیا خاطرنشان کرد: دو نشست با موضوعات پیشگیری از اعتیاد و روانشناسی اجتماعی سلامت همزمان با کنگره روانشناسی اجتماعی ایران انجام می شوند.

گفتنی است، اولین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران یک و دو اسفندماه امسال با حضور رئیس سازمان نظام روانشناسی ایران، معاون فرهنگی، اجتماعی وزیر علوم و معاونان آموزشی دانشگاه آزاد و پیام نور در مجتمع فرهنگی شقایق برگزار می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار