به گزارش باشگاه خبرنگاران؛موسسه رسانههای تصویری با هدف خرید،فروش و عرضه هرچه بهتر فیلمهای این موسسه در جشنوارههای بینالمللی و همچنین دعوت از فیلمسازان و کمپانیها خارجی برای حضور در نخستین جشنواره فیلمهای ویدیویی تهران، در بازار فیلم شصت و دومین جشنواره بینالمللی فیلم برلین حضور یافت.
غرفه این موسسه پس ازحضور موفق در پانزدهمین بازار فیلم جشنواره بینالمللی فجر و در راستای معرفی سینمای پس از انقلاب و مذاکره با سینماگران معتبر کشورهای مختلف، این بار در سالن اصلی (M.G.B) بازار فیلم جشنواره بینالمللی برلین (سومین رویداد معتبر سینمای دنیا) فعالیت خود را آغاز کرد.
این موسسه درکنار تعامل بیشتر با نمایندگان و شرکتهای تهیهکننده، توزیعکننده و خریدار فیلم علاوه بر ارائه فیلمهای سینمایی دورهای پیشین به معرفی و بازاریابی فیلمهای سینمایی جدیدی همچون «پرواز بادبادکها» علی قویتن، «یکی میخواد باهات حرف بزنه» منوچهر هادی، «یک سطر واقعیت» علی وزیریان، «من و زیبا» فریدون حسنپور و «کاغذ خروس نشان» مریم میلانی پرداخت و تاکنون توانسته مذاکراتی با نمایندگان جشنوارههای معتبر بینالمللی، شبکههای تلویزیونی و موسسات ویدیویی کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، هلند، کانادا، ژاپن، ایتالیا، چین، هند، کره جنوبی، یونان، فنلاند، مصر، اسپانیا و ... به انجام برساند.
همچنین در این بازار، موسسه رسانههای تصویری در راستای حضور پررنگتر فیلمهای ایرانی در جشنوارههای معتبر بینالمللی با نمایندگان فستیوالهایی همچون «مونترال» کانادا، جشنواره فیلم کودک «لوکاس» آلمان، «پالم اسپرینگز» آمریکا، «پوسان» کره جنوبی، فستیوال «المپیا» یونان، جشنواره «اولا» فنلاند و جشنواره «هامبورگ» آلمان و «مومبای» هند به بحث و تعامل نظر پرداخت.
این موسسه با توجه به نیاز شبکه ویدیویی به عناوین خارجی، بازبینی فیلمهای خارجی را در دستور کار خود قرار داد و مذاکرات متعددی با کمپانیهای معتبری همچون «Spain media» اسپانیا، «Mondo films» مکزیک، «Beta Film» آلمان، « Non stop» سوئد، «Delphis film» کانادا، «Global Screen» آلمان و ... داشته که منجر به عقد چند پیشقرارداد خرید با این کمپانیها شد.
ازسوی دیگر با توجه به آنکه موسسه رسانههای تصویری درسال آینده عهدهدار برگزاری نخستین جشنواره فیلمهای ویدیویی تهران است، تیم اعزامی موسسه رایزنی و مذاکرات متعددی در خصوص آشنایی بیشتر فیلمسازان با جشنواره فیلمهای ویدیویی و نیز نحوه حضور کمپانیها و نمایندگان جشنوارهها در نخستین دوره از این جشنواره انجام داد.
موسسه رسانههای تصویری در پانزدهمین بازار فیلم فجر در کنار 209 نماینده خارجی از 81 موسسه و 160 نماینده از 43 موسسه ایرانی حاضر شده و به خرید و فروش فیلم، مذاکرات سینمایی و... پرداخت./ه