دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، جبهه ايستادگي را متفاوت از جبهه كارگزاران دانست و گفت: جبهه ايستادگي جبهه اي مستقل از جبهه‌ اصولگرايي اما با تفكري اصولگرايي است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي در نشست انتخاباتي در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران اوضاع كشور را حساس ارزيابي كرد و اظهار داشت: انقلاب اسلامي براي رسيدن به دو آرمان بزرگ، يعني برافراشته شدن پرچم اسلام در جهان و ايجاد استقلال براي ملت ايران به منظور تعيين سرنوشت خود شکل گرفت كه در راه رسيدن به اين دو آرمان با موانع بسياري مواجه شد.

وي با بيان اينکه تحريم‌هاي اين دولت نسبت به تحريم‌ها و تهديدهاي قبل از دولت نهم و دهم شدت بيشتري يافت؛ به مشکلات و سختي هاي جنگ تحميلي اشاره و تصريح کرد: ما جنگ را به يك فرصت تبديل كرديم و اكنون نيز مي‌توان تحريم‌ها را به فرصت تبديل كرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: رويکرد دولت فعلي را رويارويي سوم ايران با غرب مي‌دانيم چرا كه پس از 16 سال سياست تنش‌زدايي، دولت مواجهه‌اي فعال‌تر را با غرب اتخاذ كرد.

رضايي در انتقاد به فضاي بسته دانشگاه‌ها گفت:‌دانشگاه بايد پيشرو جريان‌هاي سياسي بوده و انفعال فضاي سياسي در دانشگاه ها منجر به پايين آمدن مشاركت سياسي در انتخابات خواهد شد لذا اين فضا بايد شکسته شود.

محسن رضايي در ادامه سخنان خود با اشاره به جبهه ايستادگي گفت: اين جبهه متعلق به من نيست اما من از اين جبهه حمايت مي‌كنم چرا که اين جبهه با تفكري اصولگرايانه اما جدا از جبهه اصولگرايي فعاليت مي‌كند.

وي با بيان اينکه از زمان مشروطه جبهه اصلاح‌طلبي و اصولگرايي داشته‌ايم اما نمايندگان آن تغيير كرده است افزود: همان‌طور كه جناح اصلاح‌طلب رفت اما انديشه اصلاح‌طلبي هست‌، جناح اصولگرايي نيز ممكن است برود اما انديشه اصولگرايي به جاي خود باقي است و آرايش سياسي كشور در حال پوست اندازي است.
محسن رضايي در پاسخ به سؤال يكي دانشجويان مبني بر وضعيت نابسامان اقتصادي در كشور، مديريت كشور را دچار ضعف دانست و عنوان کرد:‌ متوسط رشد اقتصادي در اين 3 دولت پس ازانقلاب اسلامي 5 درصد بوده و اين متوسط پيشرفتي نداشته است لذا تا وقتي سبک مديريتي در كشور اصلاح نشود نمي‌توان انتظار تغيير داشت.

دبير مجتمع تشخيص مصلحت نظام تغيير جهت‌گيري خود را در انتخابات 88 ناشي از عقلانيت و حركت خويش در مسير قانون دانست و افزود:‌ من نسبت به نتيجه انتخابات 88 اعتراض داشتم اما اعتراض خود را از مجاري قانوني پيگيري كردم و بعد از اعلام نظر شوراي نگهبان نسبت به قانون تمكين كردم و اگر دو نماينده ديگر نيز اعتراض خود را به اين شيوه اعلام مي‌كردند حوادث ناگوار پيش نميآمد و مي‌توانستند در فضاي سالم‌تري در انتخابات آينده شركت كنند.

وي در بخش پاياني سخنان خود با اشاره به مسائل سوريه به بروز‌ دو اتفاق مهم در اين کشور اشاره و خاطرنشان کرد: يكي از اين اتفاقات، بحث اصلاحات در سوريه است و حركتي است كه مردم سوريه‌ آن را دنبال کرده و مورد تأييد و حمايت ايران نيز قراردارد، البته حمايت ايران از اصلاحات در سوريه حمايت مطلق نيست و در واقع حمايت از منافع ملي ايران است.
رضايي گفت: حركت ديگري كه برخلاف مسير اصلاحات در سوريه در حال رخ دادن است آرايشي بين قطر،‌تركيه، آمريكا، ناتو و عربستان است كه مي ‌خواهند اصلاحاتي در سوريه صورت گيرد كه در نهايت به سود رژيم صهيونيستي باشد./ش3
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار