حذف اختصاصي يارانه به سينما به عنوان يكي از امكان هاي به ظاهر مطلوب به تمام مطلوبيت هاي ظاهري پايان داده و دست بسياري از سودجويان را قطع مي‌كند.

روح الله حجازي كارگردان فيلم "زندگي خصوصي خانم و آقاي ميم" در گفتگو با

خبرنگار باشگاه خبرنگاران

گفت: برخي فيلمسازان مستقل برخلاف نظر برخي از كارشناسان كه معقدند فيلمسازي بدون تكيه بر حمايت هاي دولت راهي براي فاخر شدن ندارد قادر به توليد فيلم هاي فاخر و حرفه اي هستند كه نه تنها اذهان عمومي كه مسئولان مربوطه را نيز به لحاظ كيفي متقاعد كند.

وي بيان كرد: جهت حركت فيلمسازان مستقل در راستاي فيلمسازي را دغدغه هاي فكري و انديشه هاي شخص مي سازد.

اين كارگردان در ادامه گفت: سينماگران اگر از يارانه يكسان برخوردار باشند و يا اينكه دولت يارانه ها را حذف كند همه فيلمسازان در شرايط مساوي قرار خواهند گرفت و فيلم ساز قوي از فيلم ساز ضعيف تفكيك مي شود.

وي با اشاره به وجود زمينه فيلم هايي كه تنها به دليل حمايت دولت موفق به اخذ مجوز شده اند، گفت: فيلم "زندگي خصوصي خانم و آقاي ميم" با وجود برخورداري از فيلمنامه و ساختاري در خور شخصيت جشنواره فقط به دليل استقلال در ساخت از گرفتن مجوز محروم ماند.

وي بيان كرد: فيلمساز مستقل كه از جانب هيچ ارگان دولتي حمايت نمي شود برخلاف تفكر مخاطبان تخصصي و غير تخصصي تمام سعي اش جذب و جلب اعتماد مخاطبانشان براي بازگشت سرمايه و گيشه خوب است.

حجازي در پايان گفت: متاسفانه در دوره اي برخي از فيلمسازان وابسته به دولت براي ساخت فيلم هاي خود بودجه هاي كلان دولت را بدون توجه به بازدهي مطلوب مصرف كردند بنابراين حذف يارانه دست افراد سودجو را كوتاه كرده و براي سينماگران مستقل راهگشا خواهد بود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار