ایران در پایان سال 91 یا اوایل سال 92 میزبان اولین کنگره بین المللی روانشناسی است.

غلامعلی افروز، رئیس اولین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از روانشناسی اجتماعی برای حل بسیاری از معضلات از جمله بزهکاری، پرخاشگری و برقراری آشتی ملی و بین المللی و استفاده دولت و مجلس از یافته های روانشناسی از جمله اهداف این کنگره است.
وی درخصوص محورهای این کنگره افزود: قانون محور بودن مسائل اجتماعی ، شهروندی، مناسبات شهری و محلی از جمله محور های این کنگره به شمارمی آید.
افزوز تصریح کرد : استادان روان شناسی اجتماعی، دانشجویان روانشناسی در مقاطع ارشد و  دکتری از جمله افراد حاضر در این کنگره به شمار می آیند.
وی خاطر نشان کرد: سال بعد و یا اوایل سال 92 شاهد برگزاری کنگره بین المللی روانشناسی در کشور با حضور مهمانان خارجی هستیم چرا که ما در عرصه بین المللی روانشناسی مباحث بسیاری داشته ایم و امیدواریم یافته های اجتماعی بومی خود را ارائه دهیم.

* 600 مقاله به دبیر خانه اولین کنگره روانشناسی اجتماعی ارسال شده است
مجید صفاری نیا، دبیر علمی اولین کنگره ملی روانشناسی اجتماعی در ادامه گفت: در این کنگره 600 چکیده مقاله، به دبیر خانه ارسال شده که از  آن تعداد 170 چکیده مقاله انتخاب و از آن تعداد 140 مقاله توسط سه داور پذیرفته که از این تعداد 33 مورد به صورت سخنرانی و 57 مورد به صورت پوستر ارائه شده است.
وی افزود: دو نشست جانبی در کنار این کنگره با عنوان شکل گیری از اعتیاد در دانشگاهها و نشست تخصصی روانشناسی اجتماعی سلامت با همکاری انجمن روانشناسی اجتماعی ایران و انجمن سلامت ایران برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: این کنگره 4 امتیاز باز آموزی برای تمام روانشناسان داشته که البته به صورت دو روزه این کنگره برگزار می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار