شبکه دو اخبار اسرائيل شامگاه دوشنبه فاش كرد اختلافات ميان اسرائيل و آمريكا بر سر ايران همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، انتشار اين گزارش در حالي بود که تام دانيلون مشاور امنيت ملي آمريکا ديدار دو روزه خود را با مقامات ارشد اسرائيل درباره مسائل ايران به پايان رساند.

شبکه دو اخبار اسرائيل، بدون ذكر منبع اخبار منتشر شده، گزارش داد: مقامات اسرائيلي جز انتشار خبر وقوع اين ديدار به هيچ جزئيات ديگري در اين زمينه اشاره نکردند و اين امر حاكي از ادامه اختلافات است.

يک مقام دولت اسرائيل در اين باره گفت اسرائيل در تلاش است تا سفر دانيلون را کم اهميت جلوه دهد.

کاخ سفيد نيز در اين خصوص رويکرد مشابهي را در پيش گرفت. در بيانيه کاخ سفيد در اين باره صرفا به اين نکته اشاره شده است که طي اين ديدار، دانيلون و هيات همراه وي به بررسي طيف کاملي از مسائل امنيتي پرداختند که براي دو طرف از اهميت برخوردار است.

بنا بر گزارش اين شبکه تلويزيوني، اسرائيل به درخواست آمريکا مبني بر حمله نکردن به تاسيسات هسته اي ايران پاسخ داد. پاسخ اسرائيل عبارت بود از آنکه واشنگتن بايد تحريمهاي اعمال شده عليه تهران را تشديد کند.
 

باور بر آن است که آمريکا با هر گونه حمله اسرائيل به تاسيسات هسته اي ايران مخالف است.

ژنرال مارتين دمپسي رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا پيشتر به شبکه تلويزيوني سي ان ان اعلام کرد واشنگتن عقيده دارد حمله اسرائيل به ايران باعث بي ثباتي خواهد شد و در راستاي اهداف طولاني مدت بيت المقدس نخواهد بود.


پيش بيني مي شود مساله برنامه هسته اي ايران مهمترين موضوعي باشد که بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل طي ديدار آينده خود با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا درباره آن گفتگو خواهد کرد. ديدار نخست وزير اسرائيل و رئيس جمهور آمريکا قرار است در تاريخ پنجم ماه مارس در واشنگتن انجام شود.

اسرائيل همواره خواستار تشديد تحريمها عليه ايران شده است. با اين حال مقامات ارشد اسرائيل تا کنون احتمال حمله نظامي را عليه ايران به طور کامل رد نکرده اند.

نتانياهو که هفته پيش به قبرس سفر کرده بود اعلام کرد تحريمهايي که تاکنون عليه تهران اعمال شده بي نتيجه بوده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار