رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران گفت : كمردرد به عنوان يكي از مهمترين علل مراجعه و نيز پرهزينه ترين مشكلات پزشكي است.

دكتر محمد شريفي، رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران ، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه سردرد يكي از مهمترين علل مراجعه به كلينيك هاي پزشكي است گفت : كمردرد نيز به عنوان يكي از مهمترين علل مراجعه و نيز پرهزينه ترين مشكلات پزشكي مي باشد .

وي بيان داشت : سردردها و كمردردهاي با منشاء عضلاني، فراواني بالايي دارد و تشخيص باليني آنها اغلب با مشكلات بسياري مواجه بوده كه ناشي از عدم شناخت برخي از همكاران مي باشد .

رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران تصريح كرد: سردرد و كمردردهاي عضلاني در صورتي كه به موقع تشخيص داده شوند درمان ساده اي داشته و از سرگرداني بيماران در كلينيك هاي پزشكي جلوگيري مي كنند .

وي ادامه داد : علتهاي بسيار متنوعي براي اين مشكلات عنوان شده و هر فردي در هر سني ممكن است به اين مشكلات مبتلا شود كه مهمترين علت ابتلا به اين سردردها و كمردردها بيماري فيبروميالژي مي باشد .

دكتر شريفي اظهار داشت : اين سندرم داراي علائم بسيار متعددي بوده و سردرد و كمر درد مي تواند فقط بخشي از آن باشد .

وي گفت: سندرم دردهاي عضلاني نيامي از ديگر سندرم هايي است كه باعث ايجاد مشكلات مي شود كه به علت فشارهاي ناگهاني و يا مزمن بر روي عضلات اسكلتي ايجاد مي شود .

وي با اشاره به اينكه درمان اين گونه مشكلات توسط روش هاي دارويي و غير دارويي امكان پذير است يادآور شد : در هر صورت بيماران بايد شيوه زندگي خود را تغيير داده و شرايطي را فراهم آورند تا از استرس هاي جسمي و روحي پيشگيري نمايند .

رئيس انجمن بررسي و مطالعه درد در ايران در پايان خاطر نشان كرد : همكاران علاقمند مي توانند با مراجعه به سايت www.iranianpainsociety.org از آخرين اطلاعات اين حوزه مطلع شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار