سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به گسترش موج بيداري اسلامي و عدالت خواهي در جهان گفت: اين موج به آمريکا هم رسيده و در شکل جنبش وال استريت خود را نشان داده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامين مهمانپرست در چهارمين نشست هم انديشي معاونان و مديران همکاري هاي علمي بين المللي دانشگاه ها و مراکز پژوهشي وزارت علوم با بيان اين که مقامات آمريکايي در صدد تله گذاري براي اتباع کشور ما هستند؛ اظهارداشت: پرونده آقاي عطاردي استاد دانشگاه شريف هم از اين دست است، آمريکايي ها تصور مي کنند با ايجاد مشکل، پرونده سازي و فشار مي توانند مردم ما را از دسترسي به حقوق اصلي خود محروم کنند.
وي تنوير افکار عمومي درخصوص رفتارهاي غير انساني مقامات آمريکايي را خواستار شد و اضافه کرد: پرونده مربوط به استاد ايراني دانشگاه شريف از طريق مراجع ذي ربط در حال پي گيري است و همه توان خود را به کار گرفته ايم تا آنان را متوجه نظام ناعادلانه کشورهاي غربي کنيم.
سخنگوي وزارت امور خارجه همچنين با اشاره به اقدامات برخي کشورها در زمينه منع تحصيل دانشجويان ايراني اضافه کرد: برخي از کشورها موانعي را براي تحصيل دانشجويان ايراني در برخي از رشته ها ايجاد کرده اند که با استفاده از ابزارهاي قانوني اين موانع برطرف شده است.
وي گفت: با تمهيداتي در بيشتر کشورهاي اروپايي، کارهاي اداري و کنسولي ايرانيان و دانشجويان در حال اقدام است و در اين خصوص مشکلي وجود ندارد.
مهمانپرست با اشاره به نقش رژيم صهيونيستي و منافقين در ترورهاي اخير گفت: اعلام آمادگي کرديم تا براي شناسايي ريشه و عوامل اصلي حوادث تايلند با اين کشور همکاري کنيم و بارها اعلام کرده ايم که جمهوري اسلامي ايران خود قرباني تروريسم است.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار