يك متخصص تغذيه توصيه كرد: براي كودكان بالاي دو سال از شير هاي كم چرب استفاده كنيد.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر زهرا عبداللهي اظهار داشت:‌ الگوهاي غذايي و ميزان فعاليت هاي بدني از دوران كودكي شكل مي گيرد و خانواده ها در شكل گيري عادات غذايي و فعاليت هاي بدني نقش بسيار مهمي داشته و كودك را براي اولين بار وارد دنياي تنوع غذايي مي كند.

وي با اشاره به اين كه تغذيه با شير مادر در شش ماه نخست زندگي، بهترين راه جهت پيشگيري و كنترل اضافه وزن و چاقي در بزرگسالي آنها است، افزود: عوامل ارثي،‌ كاهش فرصت هاي بازي درخارج از منزل، مصرف مكرر تنقلات و غذاهاي چرب، عادت به مصرف غذاهاي آماده و تنقلات كم ارزش و فعاليت هاي بدني ناكافي از جمله عواملي است كه مي تواند به تنهايي يا به همراه هم باعث چاقي كودكان شود.

دكتر عبداللهي تصريح كرد:‌ والدين نبايد هنگامي كه كودك گرسنه نيست او را مجبور به خوردن و آشاميدن كرده و در هنگام تماشاي تلويزيون از دادن غذا يا تنقلات به او خودداري كنند.

سرپرست دفتر بهبود تغذيه جامعه ادامه داد: مصرف غذاهاي پرچرب و سرخ شده و تنقلات پركالري و پر روغن مانند سيب زميني سرخ شده، چيپس، شكلات،‌ كيك هاي شكلاتي،‌ بستني و شيركاكائو بايد تا حد ممكن كاهش پيدا كند و به جاي آب ميوه هاي صنعتي آماده و شربت ها از ميوه ها و آب ميوه طبيعي استفاده كنند.

اين كارشناس تغذيه توصيه كرد:‌ براي كودكان بزرگتر از دو سال از لبنيات كم چرب استفاده كرده و از غذاهاي فيبردار مانند نان سبوس دار،‌ ماكاروني سبوس دار،‌ خشكبار و ميوه هاي خشك، ميوه ها و سبزي هاي خام در برنامه غذايي كودك استفاده كنند./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار