شعار روز جهاني كليه محركي است براي ايجاد درمان پيوند به يك ميليون نفر در سال كه حق دارند از منافع آن بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر محسن نفر، نفرولوژيست و دبير انجمن نفرولوژي ايران در نشست خبري روز جهاني كليه در جمع خبرنگاران عنوان كرد: هر سال در روز جهاني كليه يك شعار در نظر گرفته مي شود و امسال با شعار اهدا كليه احيا زندگي سعي بر اين داريم تا توجه عموم افراد و سياست‌گذارهاي اين زمنيه را به موضوع پيوند جلب كنيم.
وي در ادامه گفت:‌ پيوند كليه نسبت به ساير شيوه‌هاي درماني هزينه كمتري دارد و با پيوند كليه در كنار صرفه اقتصادي كه دارد باعث مي‌شود افراد زندگي خوبي را تجربه كنند.
دكتر نفر افزود: سالانه 4500 تا 5000 نفر به پيوند نياز دارند كه 2000 نفر از اين افراد پيوند مي‌شوند و تعداد پيوند نسبت به مرگ مغزي 40 برابر نسبت به گذشته افزايش داشته است.
وي تصريح كرد: رسانه‌ها تا به حال ديدگاه خوبي به مسئله پيوند زنده نداشته‌اند و هيچ گاه به پيوند زنده به عنوان راهي براي بهبود زندگي نگاه نشد بلكه هميشه به دنبال حذف آن بوديم.
دكتر نفر به عنوان پيشنهاد براي بهبود شرايط پيوند كليه در كشور بيان كرد:‌ دركشورها بايد مدل‌هاي مختلفي از پيوند را در نظر گرفت و براي افراد اهدا كننده تسهيلاتي را ارائه داد و در بحث داروها بايد از داروهاي ارزان تر و مناسبت‌تر تحت ليسانس و داخلي استفاده شود كه خوشبختانه توانسته‌ايم همكاري صميمانه‌اي در زمينه دارو با داروسازانمان داشته باشيم.
وي اظهار داشت: سياست‌گذاران ما به پيوند كليه به عنوان درمان لوكس نگاه‌كرده‌اند در صورتي كه ارزان‌ترين درمان است و با اين شرايط ما به دنبال روشن كردن اين موضوع هستيم ./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار