با نزديك شدن به فصل بهار و گرم شدن هوا، ويروس‌ها فرصت مناسبي براي رشد و نمو يافته و بيماريهايي مانند آبله مرغان، سرخك و سرخچه شيوع پيدا مي‌كنند.

ايرج خسرونيا، متخصص داخلي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌در فصل بهار ويروس‌ها بيشتر رشد كرده و بيماري‌هاي ويروسي شيوع بالاتري مي‌يابند.
وي با بيان اينكه بيماري آبله مرغان يك بيماري ويروسي است، افزود: اين بيماري به راحتي در اثر تماس با شخص مبتلا و با پخش‌ شدن ويروس در هوا قابل انتقال است.
خسرونيا تصريح كرد: آبله مرغان در سه روز اول ابتلا به بيماري، علائمي شبيه سرماخوردگي داشته و در روزهاي بعد تاول‌هاي زير پوستي (وريكول) ظهور مي كنند كه در طول مدت بيماري پوسته پوسته شده و مي‌ريزند.
عضو هيئت مديره انجمن پزشكان متخصص داخلي ايران ادامه داد: آبله مرغان حدود 10 روز به طول مي‌انجامد و فرد بيمار در اين مدت دچار تب و لرز،‌ استخوان درد، بدن درد، عطسه و سرفه مي‌شود.
وي يادآور شد: اگر (تاول‌ها) بر روي چشم يا ديگر اعضاي حساس بدن ظاهر شود، خطرناك بوده و حتي ممكن است باعث كوري بيمار شود.
خسرونيا خاطر نشان كرد: تزريق واكسن آبله مرغان تا حد زيادي مي تواند از ابتلا به آبله مرغان جلوگيري نمايد اما استفاده از آن در زنان باردار و افراد مسن توصيه نمي شود./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار