شورایاران پل ارتباطی مردم و شهرداری هستند، آنها به عنوان نمایندگان مردم می توانند انتقال دهنده مسائل و مشکلات شهروندان به مدیریت شهری باشند، از این رو امروزه بسیاری از مشکلات شهروندان از طریق شورایاری ها در رسیدگی و حل و فصل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، منطقه 13 یکی از مناطق شرقی تهران که 13 محله دارد در هر یک از این محله ها شهروندان با مشکلات مختلفی روبه رو هستند که انتظار دارند در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود. محله شورا یکی از محلات 13 گانه منطقه که در قسمت شرقی منطقه قرار گرفته است.

این محله به دلیل داشتن با فنی متراکم از کمبود امکانات شهری رنج می برد و با مشکلات متعددی روبه روست.

محله 10(شورا) با جمعیتی بالغ بر 26 هزار و 454 نفر از شمال به خیابان دماوند، از شرق به خیابان بصیر و از غرب به خیابان ابوریحان بیرونی منتهی می شود.

این محله به دلیل داشتن بافتی متراکم، از کمبود امکانات شهری مختلفی رنج می برد و ساکنان آن برای دستیابی به این امکانات عموماً‌باید به محله های همجوار بروند.

*افزایش سرانه فرهنگی و ورزشی

حسام خجسته یکی از جوانان محله شورا است. او به کمبود سرانه فرهنگی و ورزشی در این محله اشاره می کند و می گوید: با وجود جمعیت جوان محله، فضای ورزشی در سطح محله وجود ندارد و این در حالی است که کمبود جا برای تفریح و بازی برای کودکان و نوجوانان می تواند مشکل ساز باشد.

وی با بیان اینکه محله شورا به امکانات فرهنگی و ورزشی بیشتر نیاز دارد ادامه می دهد: با توجه به تأکید شهردار تهران مبنی بر توسعه فضاهای ورزشی و فرهنگی، شهروندان محله بیش از هر چیز به مراکز ورزشی و زمین چمن مصنوعی احتیاج دارند.

*مبارزه با موش ها

رقیه عباسی یکی از بانوان خانه دار این محله است او 45 ساله است و از وجود موش در منطقه بسیار ناراضی است و می گوید:‌ وفور موش در نهرها و داخل فاضلاب های این محله به قدری زیاد شده که ترددشان سبب اذیت و آزار شهروندان است.

وی می افزاید: شهرداری باید چاره ای برای رفع این مشکل بیاندیشد این در حالی است که کار طعمه گذاری و سمپاشی از سوی عوامل شهرداری با وقفه روبه رو شده است.

*کمبود فضای سبز

محمود رضایی، 35 ساله ساکن خیابان ولیعصر(عج) از کمبود فضای سبز محله صحبت می کند و می گوید: متأسفانه با وجود جمعیت زیاد محله فقر فضای سبز جزو مشکلات اساسی محله است و ساکنان محله برای تفریح و پیاده روی باید به محلات همجوار بروند. خواهشمندم مسئولان مشکل محله شورا را جدی بگیرند.

*پوشش مسیل جاجرود

مینا امیری، 45 ساله یکی از ساکنان محله شورا است او عمده در خواست ساکنان محله را پوشش مسیل جاجرود می داند و می گوید: آلودگی های زیست محیطی بوی نامطبوع و خطر سقوط در مسیل از جمله علل در خواست شهروندان است. ضمن اینکه وجود مسیل چهره ای ناخوشایند به محله بخشیده است.

*پاسخ دبیر شورایاری محله شورا به مشکلات شهروندان

میرابوطالبی، شورایار محله شورا در پاسخ به مشکلات این محله می گوید: محله شورا با مشکلات زیادی مواجه است، کمبود سرانه های فرهنگی، اجتماعی از مهمترین مشکلات این محله است.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی در مورد تملک املاک بی استفاده به شهرداری ارائه شده اما شهرداری حاضر به همکاری نیست.

میرابوطالبی در خصوص کمبود سرانه ورزشی تصریح کرد: در حال حاضر طی توافقات صورت پذیرفته، ملکی با همکاری شهرداری در خیابان بصیر خریداری شده تا سالن اجتماعات کتابخانه و سالن ورزشی دراین محل احداث شود.

میرابوطالبی درباره وفور موش در محل می گوید: این مشکل از جمله معضلاتی است که بارها پیگیری و طی جلساتی با شهردار ناحیه مطرح شده اما مسئولان استفاده از سموم و طعمه گذاری برای موش را بی فایده می دانند.

وی اضافه می کند: البته شهرداری تدابیری برای حل این مشکل اندیشیده و با صدور اخطاریه به صنوف و استفاده از سموم قوی می خواهد از تعداد جانوران موذی بکاهد.

وی در باره مشکل کمبود فضای سبز نیز می گوید: شهرداری تملک املاک برای احداث فضای سبز را کار پر هزینه و سنگین می داند. ضمن اینکه با کمبود فضا مواجه است.

میرابوطالبی اظهار داشت: شهرداری باید با برنامه ریزی بلند مدت و خرید ملکی مناسب برای افزایش سرانه های دبیر شورایاری محله شورا یکی از گزینه های مناسب برای توسعه فضای سبز را تغییر کاربری کارخانه جورابانی به مساحت 8000 متر مربع در خیابان سفید کوه که هم اکنون به انباری تبدیل شده اعلام کرد.

وی در خصوص درخواست شهروندان برای پوشش مسیل نیز خاطر نشان کرد: متأسفانه وعده های شهرداری برای پوشش مسیل جاجرود به طول یک کیلومتر تاکنون عملی نشده، ضمن اینکه پوشش مسیل علاوه بر رفع مشکلات زیست محیطی به توسعه سرانه های فضای سبز و تفریحی کمک می کند./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کاظمی
۱۸:۲۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام مدت چندین سال شاید۳۰سال پیش درانتهای کوچه برای عزاداری محرم هییت برپامیشد وتایک ماه عبور ومرور ازانجاممکن نبود خب همه عاشق امام حسین علیه السلام واحترام به عزاداران تحمل میکردیم ولی رفته رفته صاحب هییت شروع به ساخت ودیوارکشی دایمی کردکه بامخالفت شدید اهالی مجبوربه تخریب دیوارکردولیبازم ادامه دادن وساخت وسازومیله واهن جوش دادن سقف زدن ورفت وامدمردم بسیارسخت ترشد حالا چندسالی است فوت کردن وعملا این محل تبدیل به توالت عمومی وتجمع معتادان وارازل واوباش شده است صدهابارگزارش دادیم ودرخواست جمع اوری این سوله رادادیم به هیچ عنوان رسیدگی نکردن ومردم واهالی محل به شدت عصبانی ازشماخواهشمندم یاریگر این معضل محل که به شدت عذاب اور شده باشید ویاراهنمایی بفرمایید
آخرین اخبار