سلما محسني گفت: تفاوت نوع ديدگاه انسان هاي مختلف و مسئله ضرورت كنار آمدن با نگاه هاي گوناگون آن ها خط اصلي نمايش است.

سلما محسني كارگردان نمايش "پسرك چشم آبي" كه به همراه سينا ييلاق بيگي كارگرداني مشترك اين اثر را برعهده دارند، در خصوص اين نمايشنامه به خبرنگار

بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران

گفت: اين نمايش برداشتي آزاد از متن "پسرك چشم آبي" نوشته جواد مجابي است كه در سال 50 از سوي كانون پرورش فكري منتشر شد.

وي افزود: اين اثر در جشنواره عروسكي سال 89 اجرا شد و تصميم به اجراي اين اثر با كارگرداني مشترك گرفتيم.

محسني ادامه داد: داستان "پسرك چشم آبي" قصه پسركي است كه همه جا را آبي مي‌بيند خانواده او فكر مي‌كنند كه وي بايد درمان شود و به همين خاطر رويدادهايي در زندگي آن ها اتفاق مي افتد.

اين كارگردان تصريح كرد: مخاطب اين نمايش نوجوان و بزرگسال است كه البته مخاطب كودك هم داشتيم كه با اثر ارتباط برقرار كرد اما در كل نمايشي تلخ و تراژيك را مي‌بينيم.

محسني با اشاره به اين كه هدف از اين نمايش بيان ديدگاه هاي مختلف انسان ها است، بيان كرد: هر انساني يك نوع نگاه دارد و بايد با شرايط مختلف آن ها و نوع ديدگاهشان كنار آمد زيرا عوض كردن نگاه انسان هاي ديگر چيزي را تغيير نمي‌دهد.

اين كارگردان در خصوص تفاوت متن اجراي كنوني با متني كه جواد مجابي نگاشته است، گفت: ما سعي كرديم در قصه اصلي خللي وارد نشود زيرا داستان و مضمون نمايش به گونه اي است كه تاريخ مصرف ندارد و به دليل اين كه قصه اي سمبليك دارد قابل تعميم به همه زمان هاست.

وي افزود: ما اثري زنده - عروسكي را اجرا مي‌كنيم كه بازيگران و بازي دهندگان 3 شخصيت هستند كه كودكي شان را روايت مي‌كند و نگاهشان دچار تغيير شده است.

شايان ذكر است، در نمايش "پسرك چشم آبي" محمدرضا مالكي، علي باروتي، فرزانه عاقلي و سلما محسني ايفاي نقش مي‌كنند و آهنگسازي اثر را نيما حسين زاده برعهده داشته كه بخشي از آن به صورت زنده و با حضور وي اجرا مي‌شود.

گفتني است ،اين نمايش در سالن كوچك مولوي تا 21 اسفند ساعت 17 و سي دقيقه اجرا مي شود./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار