رئيس آموزش و پژوهش وزارت خارجه گفت: ظرفيت هاي آمريكاي لاتين درنظام بين المللي، ايران را مايل به گسترش روابط خود با اين کشورها کرده است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، سليمان پور در همايش بين المللي آمريكاي لاتين و كاراييب و قطب جنوب که در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، با اشاره به مقالات ارسال شده به مركز پژوهش ها و مطالعات وزارت امور خارجه گفت: يك صد مقاله توسط محققان و دانشگاهيان به دبير خانه ارسال شده كه اين نشان از اشتياق بالا و علاقه به مباحث آمريكاي لاتين در محيط علمي وكارشناسي را نشان مي دهد.

وي با اشاره به موضوعات و انديشه‌هاي همکاري ايران و آمريکاي لاتين تصريح کرد: لزوم گسترش منطقه اي در نظام متحول جهاني كنوني، الزام به همكاري و گسترش رابطه بين دو منطقه خليج فارس و آمريكاي لاتين را بيشتر مي كند، زيرا پس از جنگ جهاني دوم اين يك امر ضروري براي پاسداشت ارزش هاي جهاني محسوب مي شود كه ايران و آمريكاي لاتين با درك متقابل از يكديگر مي توانند به فرم دهي جديد نظام بين المللي در حال تحول سامان ببخشند.

سليمان پور هم چنين ادامه داد: منابع غني در آمريكاي لاتين و خاورميانه و توليد ناخالص داخلي ازصادرات انرژي در اين دو منطقه در واقع  نشانگر اين است كه مي شود يك ديپلماسي انرژي و بالانس انرژي در اين دو منطقه بايد شكل بگيرد .

وي خاطر نشان کرد: ايران آمادگي دارد تا با برگزاري چنين همايشي و ارتقاي آن در سطح بين المللي، تفاهم و درك مشترك دو منطقه را افزايش دهد و موضوعات مختلف با آمريكاي لاتين را مورد بررسي وارزيابي قرار دهد./پ2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار