دعوت جامعه پزشکان از مردم برای شرکت در انتخابات، پیشرفت ایران در زمینه درمان باروری و ناباروری و فاجعه آفرینی داروهای ماهواره ای مهمترین رویدادهای بسته سلامت این هفته بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با نزدیک شدن به روز انتخابات مجلس شورای اسلامی پزشکان برای حضور در انتخابات مردم را دعوت به این کار می کنند و معتقد هستند که شرکت در انتخابات در جهت تقویت نظام جمهوری اسلامی بسیار مؤثر خواهد بود.

در اين زمينه یک جراح در گفتگو با خبرنگار ما افزود: از اول انقلاب تاکنون مردم همیشه در صحنه حضور داشتند و با توجه به مسائل سیاسی که در حال حاضر وجود دارد حتی حضور پزشکان در این انتخابات باید پررنگ تر باشد.

یک پرستار در ادامه افزود: ما باید در انتخابات شرکت کنیم تا نماینده هایی را که می خواهیم راهی مجلس کنیم تا این افراد رأی بیاورند و کار ما را انجام دهند.

***پیشرفت چشمگیر ایران در زمینه درمان باروری و ناباروری

در کنگره باروری و ناباروری که هفته گذشته برگزار شد دانشمندانی از کشورهای آمریکا، اسپانیا و فرانسه شرکت کرده بودند و تأکید داشتند که ایران در زمینه درمان باروری و ناباروری موفقیت های چشمگیری داشته است.

یک متخصص درمان ناباروری از اسپانیا در ادامه افزود: دانشمندان ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارند و ما گاهی اوقات از نظرات آنها برای درمان بیمارانمان استفاده می کنیم.

یک متخصص ناباروری از کشور فرانسه در ادامه افزود: بیش از 15 سال است که با ایرانی ها همکاری دارم و در این همکاری ها متوجه شدم که ایرانی ها آگاه به تکنولوژی روز هستند.

دکتر معینی متخصص زنان و زایمان گفت: تقریباً تمام مشکلات ناباروری در کشور ما قابل تشخیص و درمان است و هیچ کم و کاستی از نظر تکنولوژی و افراد مجرب در کشورمان نداریم.

دکتر حسینی رئیس کنگره باروری و ناباروری در ادامه تصریح کرد: کشور ما از نظر وضعیت در منطقه با کشورهای دیگر قابل رقابت است و خوشبختانه ما پا به پای دنیا با این علم پیش می رویم.

*** بازهم داروهای ماهواره ای فاجعه آفرید

دکتر خسروی متخصص گوارش و کبد در ادامه خاطرنشان كرد: متأسفانه خانمی 50 ساله با خرید از ماهواره دارویی تهیه کرده بود که با مصرف 4 بسته از این داروها دچار کاهش سطح هوشیاری شد این فرد سالها سابقه کم کاری تیروئید داشته و دارو مصرف می کرده و از 2 ماه قبل دچار ضعف و بی حالی می شود اما به پزشک مراجعه نمی کند تا اینکه از یک هفته قبل دچار کاهش سطح هوشیاری می شود که این امر ناشی از عدم آگاهي برخي از افراد در زمينه استفاده از داروهاي ماهواره اي است./عط
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار