با سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن تمایل راننده ها به استفاده از سوخت گاز به دلیل قیمت مناسب گاز بیشتر شده است برای همین تقاضا در این زمینه زیاد شده و اکنون تولید خودروهای گاز سوزی افزایش یافته و تاکید بر استفاده شهروندان از این خودروها در راستای کاهش مصرف بنزین و آلودگی امر مهم تلقی می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در چند سال اخیر مسئولان شهری هم توجه ویژه ای به این مسئله داشته اند. استفادهاز خودروهای گازسوز علاوه بر مزایایی مانند کاهش مصرف بنزین و تاثیر مستقیم بر کاهش آلودگی هوا به دلیل ارزان بودن قیمت آن مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و روز به روز بر تعداد خودروهای گازسوز منطقه 17 افزوده شده است.

پمپهای شلوغ بنزین و گاز همیشه برای دارندگان وسایل نقلیه مشکل ساز بوده است اما این بار این جایگاه های سوخت گیری برای ساکنان اطرافش مشکلاتی را ایجاد کرده است.

شلوغی جایگاه های عرضه سوخت به حدی رسیده که شهروندان روزانه شاهد درگیری میان رانندگان وسایل نقلیه با تاکسیرانان هستند.

پمپهای گاز و بنزین در خیابان متین محله زمزم منطقه 17 این روزها اغلب شلوغ است و هر روز ترافیک خودروها در خیابانهای منتهی به این پمپها به وجود می آید بطوری که در ساعاتی از شبانه روز شاهد ترافیک سنگین در خیابان متین هستیم این شرایط باعث شده تا روز به روز دامنه اعتراضهای برخی رانندگان تاکسی و شهروندان بیشتر شود.

*وجود ترافیک سنگین در منطقه

رحمت الله همتی یکی از اهالی خیابان متین با اشاره به مشکلات ترافیکی در این محله گفت:‌خیابان متین به دلیل وجود دوپمپ گاز و بنزین در این خیابانها باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی در این محدوده شده است از جمله این مشکلات ایجاد ترافیک در این محله است که این معضل باعث ناراحتی و اعتراض شهروندان شده است.

*درگیری شهروندان به خاطر ترافیک

سعید باقری یکی دیگر از شهروندان خیابان متین است او نیز درباره مشکلات ترافیکی گفت:‌ترافیک ایجاد شده در خیابان متین آن هم فقط به خاطر وجود دو پمپ گاز و بنزین واقعا اهالی را با مشکلات متعددی روبرو کرده که مهمترین آن اتلاف وقت است.

وی افزود: من خودم هر روز که غروب به خانه برمی گردیم بیش از 45 دقیقه در خیابان معطل می شوم که امیدوارم مسئولان فکری برای حل این مشکل داشته باشند تا شهروندان این محل به آرامش برسند.

*لطفا حقوق همسایگان را رعایت کنید

رضا عباسی یکی دیگر از اهالی این محل است در این باره گفت:‌هر وقت کسی کاری داشته باشد که باید فوری آن را انجام دهد نمی تواند به کارش برسد چون نمی تواند از شلوغی خیابان عبور کند.

وی افزود: این ترافیک گاهی باعث تصادف می شوند و موتورسواران با سرعت زیاد حرکت می کنند که هر گاه به این خیابان می رسند یک دفعه ترمز می کنند واین خود عاملی برای تصادف است.

وی اظهار داشت: علاوه بر این بوق زدن ماشینها باعث آزار و اذیت ساکنان محل شده است چون هنگام ترافیک دم غروب رانندگان با بوق زدن می خواهند راننده خودروی جلویی سریعتر حرکت کند.

دیگر این را نمی دانند که بوق زدن بی موردباعث ناراحتی شهروندان می شود.

*مشکل نبود نظم است

صداقت پورعباسی دبیر شورایاری محله زمزم درباره مشکل خیابان متین می گوید: وجود دو پمپ گاز و بنزین مشکلات متعددی را برای شهروندان ایجاد کرده که از مهمترین آنها می توان به ایجاد ترافیک و سر و صدای ناشی از بوق زدن رانندگان اشاره کرد.

وی افزود: برای حل این مشکل بارها به نهادهای مربوطه نامه نگاری کردیم ولی هنوز این مشکل در خیابان متین حل نشده است.

وی اظهار داشت: مشکل اصلی خیابان نبود مامور راهنمایی و رانندگی است چون اگر نظم ایجاد شود این دو جایگاه سوختگیری مشکلی را ایجاد نمی کنند که امیدواریم مسئولان در این زمینه اقدام کنند تامشکل چندین ساله اهالی برطرف شود./ز

گزارش از رقیه بقایی
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار