21 هزار و 314 نفر از دانشجویان متقاضی نقل و انتقال دانشگاهی هستند که تنها 64 درصد مربوط به دانشگاه پیام نور است.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران؛ بذرافشان، مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم صبح امروز در نشست خبری که در سالن همایش وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: معاونت دانشجویی داخل با هدف انسجام هرچه بیشتر دانشگاه ها و دانشجویان تشکیل شده و یکی از برکات این امر ایجاد یک اداره حمایت و پشتیبانی فعالیت های دانشجویی است.

وی افزود: سامانه مهمانی و نقل و انتقال دانشجویان و عملکرد دانشگاه ها در پاسخ به تقاضای دانشجویان صورت گرفته که در مجموع 21 هزار و 314 نفر درخواست نقل و انتقال دانشگاه های خود را داشتند که 12 هزار و 149 نفر در خصوص مذاکره دانشگاهی و نقل و انتقال مبدأ خود را داشتند.

بذر افشان تصریح کرد: 64 درصد از متقاضیان مربوط به دانشگاه پیام نور، 22 درصد دانشگاه آزاد، 14 درصد دانشگاه های غیر انتفاعی و 18 درصد مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

*25 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند

در ادامه مسلمی نائینی، مدیر کل بورس وزارت علوم طی سخنرانی گفت: با توجه به تجربه 30، 40 ساله هم اکنون مقدار مشخص ارز تأیید شده در اختیار دانشجویان دانشگاه ها خارجی قرار گرفته که البته این مقدار در هر دانشگاهی متفاوت است اما به طور کلی سالانه 27 هزار دلار در این زمینه پرداخت می شود.

مسلمی نائینی در ادامه به ارائه آماری در خصوص میزان دانشجویان ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند اشاره کرد و گفت: از تعداد 25 هزار و 45 نفر از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند 979 نفر در مقطع دکترا، 1112 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 3933 نفر در مقطع کارشناسی بوده که جمعاً 65 درصد از آنها مرد و 35 درصد زن بوده اند.

تسهیلات خاصی برای ارزیابی مدرک تحصیلی دانشگاه های انگلستان در نظر گرفته نشده است.

مجلس آرا مدیر کل امور دانشجویان خارج در ادامه گفت: تعداد 11 نفر از دانشجویان که در دانشگاه های انگلستان مشغول تحصیل هستند خواستار انتقال به دانشگاه های داخل را دارند و این میزان در کشوری همچون مالزی 110 نفر بوده است که البته افراد باید توجه داشته باشند جهت انتقال به دانشگاه داخل از دو طریق که عبارت اند از مراجعه به دانشگاه مورد نظر و وزارت علوم است كه می توانند اقدام کنند.

وی افزود: تسهیلات خاصی برای ارزیابی مدارک تحصیلی دانشجویانی که در انگلستان تحصیل می کردند در نظر گرفته شده است.

مجلس آرا تصریح کرد: ارزیابی مدارک از طریق شورای ملی انگلستان در صورتی امکان پذیر است كه مورد تأیید دانشگاه هاي داخل که لیست آنها در سایت وزارت علوم قرار دارد باشد.

مجلس آرا خاطرنشان کرد: دانشنامه دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های خارج از کشور مشغول تحصیل هستند در سال 1390 آماده شده چنانچه 657 نفر در مقطع کارشناسی، 1394 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 743 نفر در مقطع دکترا و در کل 2331 پرونده آماده شده است./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.