در نشست مشترك ستاد انتخابات و هيات نظارت بر انتخابات خراسان رضوي رييس ستاد انتخابات خراسان رضوي تعداد كانديداهاي تاييد صلاحيت شده اي كه تا به امروز از ادامه رقابت ها انصراف داده اند را 57 نفر اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمد غفاري در نشست مشترك ستاد انتخابات و هيات نظارت انتخابات استان گفت: با كسر اين تعداد از 289 نامزد تاييد صلاحيت شده استان، تعداد افراد در حال رقابت به ازاي هر كرسي مجلس شوراي اسلامي، به طور ميانگين 14 نفر خواهد بود.

وي ضمن ارائه گزارشي از اهم اقدامات انجام شده از سوي ستااد انتخابات طي چند روز اخير، اظهار داشت: خوشبختانه با فراهم شدن تمامي امكانات ترابري، ارتباطي و پشتيباني، ستادهاي انتخابات سراسر استان در آمادگي كامل قرار دارند.

حجت الاسلام و المسلمين شريعتي رييس هيات نظارت بر انتخابات خراسان رضوي از آغاز بازديدهاي بازرسان ويژه هيات نظارت استان از ستادهاي انتخابات شهرستان ها خبر داد و اضافه كرد: اين بازديدها با هدف نظارت بر چگونگي انجام فرآيند انتخابات صورت مي پذيرد.

وي تعداد ناظران انتخاباتي در سراسر استان بالغ بر 12 هزار نفر اعلام كرد و اظهار داشت: كميته مقابله با جرائم رايانه اي مجازي به زودي مسئله برخي پيامك هاي ارسال شده به شهروندان با مضمون عدم حضور مردم در انتخابات را پيگيري مي كند.

شريعتي اضافه كرد: طبق اصل 25 قانون اساسي در صورت وجود شائبه تخريب يك كانديدا و يا دعوت مردم به شركت نكردن در انتخابات در يك سايت اينترنتي، حتي بدون وجود شاكي خصوصي نيز مي توان پس از دادن تذكرات لازم به مدير سايت، نسبت به مسدود كردن آن به طور موقت و از باب پيشگيري از وقوع جرم اقدام نمود.

مديركل دادگستري خراسان رضوي ادامه داد: خوشبختانه تاكنون تعداد پرونده هاي تشكيل شده در مورد جرايم انتخاباتي اندك بوده به طوريكه مي توان گفت روند برگزاري انتخابات تا به امروز به لحاظ سلامت در زمره برترين انتخابات در استان بوده است/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.