هدف ما از جشنواره مد و لباس فجر ارائه الگوهاي مناسب و سازگاري آن با فرهنگ و آموزش هاي ايراني-اسلامي و حمايت از توليدكنندگان و طراحان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛نخستين مراسم اختتاميه نخستين جشنواره مد و لباس با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي،قائم مقام وزارت كشور و معاونت امور هنري وزارت ارشاد شب گذشته برگزار شد.

در اين مراسم پس از پخش سرود جمهوري اسلامي ايران و قرائت قرآن مجيد،دكتر سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به سخنراني پرداختند.
سيد محمد حسيني در اين مراسم با اشاره به اينكه با برپايي اين نمايشگاه ما در گام اول هستيم،گفت:جشنواره مد ولباس قابل مقايسه با جشنواره هاي 30 ساله تئاتر و فيلم نيست.
وي افزود:ما به دنبال كار تجاري نيستيم؛اما از توليدكنندگان و طراحان در اين زمينه بايد حمايت كرد، اولين نمايشگاه مد و لباس با 2780 اثر در چادر، مانتو و مقنعه بيانگر اهتمام ايده پردازان عزيز به اين مسئله است.
حسيني ادامه داد:همكاري وزارت كشور،وزارت معدن، آموزش و پرورش ،صدا و سيما در خصوص اجراي تصميماتي در كارگروه مد و لباس است كه آثار و بركات آن در جامعه مشهود باشد كه يكي اثرات آن ايجاد جشنواره مد و لباس است .
حسيني اظهار داشت:نمايشگاه مد و لباس براي ارائه الگوهاي مناسب كه با فرهنگ و آموزه هاي ما سازگاري داشته باشد با كمك رسانه ها انجام خواهد شد.پس از پايان مراسم اختتاميه نخستين جشنواره مد و لباس فجر وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي قائم مقام وزارت كشور و معاونت امور هنري وزارت ارشاد از نمايشگاه مد و لباس ديدن كرد.
كيوان سهرابي،دبير جرايي جشنواره مد و لباس گفت:ساماندهي دبيرخانه دائمي جشنواره مد و لباس فجر از 15 دي ماه كار خود را آغاز كرد كه پس از جمع آوري اطلاعات و تشكيل بانك اطلاعات هنرمندان نزديك به 7 هزار نفر درحال بهره برداري از سايت مختص جشنواره با آدرس www.modolebas.ir هستند.
وي افزود:اين سايت نزديك به يك ميليون و صد و سي هزار نفر بازديدكننده داشته كه براي ما غير منتظره بوده است و همچنين طراحي سيستم پيام كوتاه با صد و بيست هزار پيام كوتاه از اقدامات صورت گرفته در اين جشنواره است.
وي افزود:نمايشگاه مد و لباس در آذرماه سال جاري برگزار شد كه از آثار ارائه شده حدود 240 مانتو و 29 چادر و 15 مقتعه مورد انتخاب قرار گرفت.
سهرابي ادامه داد:پس از تشكيل كميسيون ماده 4، به مهمترين كميسيون قانون ساماندهي مد و لباس براي تشخيص آثاري منطبق با اصول ايراني و اسلامي است پس از مطالعات سوابق 74 نفر از طراحان به 7 نفر رسيده و اين 7 نفر طراح كار خود را آغاز كردند.
وي تصريح كرد: تدوين استاندارد ها و شاخصه هاي آثار توسط اساتيد دانشگاه مورد ارزيابي قرار گرفت و پس از آن به تدوين شاخص ها پرداخته شد.
سهرابي اظهارداشت:در بخش ورك شاپ 8 ورك شاپ امروز به پرده برداري خواهد رسيد و اساتيد حرفه اي مجرب نسبت به ارائه هنرهاي خود به طور زنده براي بازديد كنندگان هنر نمايي خواهند كرد.
سهرابي در پايان خاطرنشان كرد:وجه تمايز جشنواره مد و لباس ارائه 2780 اثر به دبيرخانه با طراحي جامعه طراحان بوده كه بخش دولتي، متولي ايجاد ساختاري مناسب براي آنان خواهد بود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار