رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: سرعت انتقال علم در کشور به طور چشمگیری بالا رفته به طوری که رتبه ایران در دنیا از 18 به 14 ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛موسی مهدوی چهارشنبه شب در جمع شماری از مدیران پژوهشی سراسر کشور در بوشهر اظهار داشت: اگر زمینه‌ای ایجاد شود که دفاتر آموزش و پژوهش استانداری‌ها در استان‌ها بتوانند از وزارت علوم یک مجله علمی بگیرند بدون شک سرعت انتقال علم بیشتر نیز می‌شود.
وی بیان کرد: مدیران دفاتر آموزش و پژوهش باید در این زمینه اقدام و همت جدی داشته باشند و این فرصت خوبی برای تقویت امر پژوهش در استان‌ها است.
مهدوی افزود: حمایت نظام اجرایی از کارهای تحقیقاتی در رونق پژوهش بسیار تاثیرگذار است و مدیران باید به این سمت بروند.
رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی کشور گفت: پژوهش نقش مرز گستری دانش را ایفا می‌کند بنابراین برای گسترش مرزهای دانش در کشور باید به این مقوله با حساسیت بیشتر توجه کنیم.
مهدوی اضافه کرد: مدیران آموزش و پژوهش در گستره جمهوری اسلامی نقشی محوری در این مقوله دارند.
وی بیان کرد: نقش این مدیران پیاده‌سازی و میدان‌دادن به نظریه‌های علمی و آنچه در حوزه علم و دانش در دانشگاه تولید می‌شود را دارند و باید بتوانند با برنامه‌ریزی‌های مناسب و متناسب با ظرفیت‌ها این نقش کلیدی و حساس را به خوبی ایفا کنند.
مهدوی اضافه کرد: برای حفظ هویت خود و استقرار محکم‌تر نظام جمهوری اسلامی باید از عهده این نقش برآییم در غیر این صورت نمی‌توانیم به اهداف پیش بینی شده در این راستا دست یابیم و موفق باشیم.
وی ادامه داد: مدیران ارشد استان‌ها باید زمینه عملیاتی شدن دانش تولید شده در دانشگاه‌ها را متناسب با توانمندی‌ها و قابلیت‌های استان خود فراهم کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.