نوه امام راحل گفت: بیداری اسلامی، بیداری اخلاقی را در درون خود دارد و اگر باطن این بیداری بر ظاهرش غلبه کند تمام جهان را اخلاق فرا می گیرد.


به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ، سید حسن خمینی شامگاه دیروز در مراسم تجدید میثاق سفرا و نمایندگی های ایران در خارج از کشور که در محل حرم مطهر امام راحل برگزار شد، گفت: روزهای بزرگی پیش رو داریم و همچنین پشت سر گذاشته ایم.
نوه امام راحل گفت: آنچه امروز در جهان اسلام با عنوان بحث طالبان و طالبان‌گري شاهد هستيم يك آفت است. اگر مراقب نباشيم مدعيان اين بيداري تير خلاص به همه مي‌زنند لذا هميشه بايد مراقب اين باشيم كه بزرگترين ضربه از افراطيون خورده مي‌شود.
وي ضمن تاكيد بر ضرورت رعايت اخلاق گفت: روح بيداري اسلامي اين است كه انسان‌ها بهتر شوند همانطور كه پيامبر اسلام اعلام كرد براي تمام كردن مكارم اخلاق آمده است لذا اخلاق را بايد به عنوان درس و پيام بيداري اسلامي به جهانيان ارائه دهيم ضمن آنكه بيداري اسلامي در درون خود بيداري اخلاق است.
وی به نوع سوم از انقلاب ها اشاره کرد و گفت: برخی انقلاب ها تاریخی یا تاریخ سازند که از این نوع انقلاب ها به تعداد اندکی در تاریخ جهان وجود داشته است.
سید حسن خمینی انقلاب فرانسه، آمریکا و روسیه را از این جمله از انقلاب ها عنوان کرد و گفت: انقلاب ایران نیز بی شک از همین دسته از انقلاب ها به شمار می رود زیرا پیام تاریخی برای جهانیان داشت و سخن آن بدون ارتباط با عمر و نسل ها از سوی جهانیان شنیده شد.
وی همچنین گفت: پیام انقلاب اسلامی از اندیشه های امام بزرگترین پایگاه خود را در تعامل می داند لذا ما امروز با گام دیگری از پیام حضرت امام (ره) مواجه هستیم.
سید حسن خمینی در پایان تصریح کرد: بیداری اسلامی، بیداری اخلاقی را در درون خود دارد و اگر باطن این بیداری بر ظاهرش غلبه کند تمام جهان را اخلاق فرا می گیرد./خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار