رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت و اهمیت تلاش برای گسترش صنعت کشاورزی در کشور گفت: با استفاده درست و بهینه از منابع آب و زمین ، بخش کشاورزی ایران ظرفیت ایجاد شش میلیون شغل دارد که البته این کار به زمان نیاز دارد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمود احمدی نژاد رييس جمهور امروز (پنجشنبه) در مراسم افتتاح همزمان سه طرح بزرگ در استان البرز شامل شش هزار و 700 واحد مسکن مهر ، تولید انبوه واکسن طیور 'گامبرو' و چهار هزار طرح کشاورزی در سراسر کشور افزود: دولت برنامه خوبی برای گسترش صنعت کشاورزی در کشور تهیه کرده و در گام اول طراحی شده است که دو میلیون هکتار به زمین های زیر سطح کشت کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه همه ملزومات و مقدمات لازم برای اجرای گام اول این طرح مهیا است ، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح حدود 400 تا 500 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه منابع مالی اجرای گام اول این طرح پیش بینی شده است،اظهار امیدواری کرد که در طول یک سال و نیم آینده، این دو میلیون هکتار به زمین های زیر سطح کشت کشور، افزوده شود.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: باید در زمینه کشاورزی به گونه ای اقدام کنیم که در سال آینده ، یک 'جهاد' دیگر در بخش کشاورزی انجام شود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص موضوع مسکن اعلام کرد که در استان های تهران و البرز در مجموع 400 هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است که همه آنها تا پایان سال 91 تحویل می شود.

احمدی نژاد گفت: البته چند طرح بزرگتر هم در سال 91 در بخش مسکن در این دو استان و در دیگر نقاط مختلف کشورآغاز خواهد شد.

وی با اشاره به موفقیت هایی که در زمینه مسکن مهر حاصل شده است، افزود: طرح های مسکن مهر تا زمان رفع کامل نیاز به مسکن در کشور در همه استان ها و بویژه در استان های تهران و البرز ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهوری تاکید کرد: این طرح باید ادامه یابد تا ان شاء الله هیچ ایرانی نباشد که نیاز به مسکن داشته باشد و نتواند آن را تامین کند.

رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش درمورد موضوع تولید دارو و واکسن در کشور گفت: فناوری تولید واکسن ها و داروهای مختلف امروز در اختیار متخصصان ایرانی قرار دارد و برای تسریع و افزایش تولید در این زمینه، بخش های خصوصی نیز باید فعال تر از گذشته وارد صحنه شوند.

احمدی نژاد اظهار داشت:فناوری های روز دنیا در برابر توانمندی و استعدادهای انسانی ناچیز است و به سهولت قابل دسترسی می باشد چراکه انسان موجودی نامحدود است و توانایی هایی بسیار بالایی دارد که باید کشف و شکوفا شود.

وی در ادامه با اشاره به توانمندی های بالای دانشمندان و متخصصان ایرانی گفت: بارها در زمینه های مختلف ثابت شده است که ایرانی ها در زمینه نوآوری و فناوری های گوناگون از متوسط استعدادهای جهانی بالاتر هستند.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این مسیر باید به جایی برسیم که نه تنها نیازهای داخلی خود بلکه بخشی از نیازهای جامعه جهانی را نیز تامین کنیم.

احمدی نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در کشور مشکل منابع مالی وجود ندارد گفت: مشکلات اصلی ، مشکلات مالی نیست و هر جا اراده ای صورت گیرد و تصمیمی با جدیت گرفته شود ، کارهای بزرگی صورت می گیرد که یکی از نمونه های آن نیز ساخت و پرتاب ماهواره به فضا است ،دستاوردی که زمانی حتی فکر آن را هم نمی کردیم.

در جریان سفر یک روزه احمدی نژاد به استان البرز بطور همزمان، سه طرح بزرگ شامل 6 هزار و 700 واحد مسکن مهر، خط تولید انبوه واکسن طیور گامبرو و همچنین سه هزار و 924 طرح بزرگ کشاورزی در سراسر کشور افتتاح شد./س2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار