چگونگی انفجار استانبول در تلویزیون ترکیه تشریح شد

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون ترکیه، رجب طیب اردوغان در تلویزیون دولتی ترکیه گفت: در این حادثه یک بمب به بدنه موتور سیکلتی پارک شده مقابل ساختمان انجمن صاحبان کار و سرمايه مستقل ترکيه (موسوم به موسياد) واقع در منطقه بي اوغلو چسبانده شده و با کنترل از راه دور منفجر شد.

وی ادامه داد: این بمب از مواد منفجره پلاستیکی و مغناطیسی ساخته شده بود.

اردوغان تصریح کرد: چنین انفجاری تا به امروز در ترکیه رخ نداده بود ولی در تصمیم راسخ ما برای مقابله با تروریسم تأثیری نخواهد داشت. ما مسببان این اقدام را دستگیر خواهیم کرد.

Turkish police officers injured in blast near AKP headquarters

براساس این گزارش، در این حادثه که در ساعت 9 صبح به وقت محلی رخ داد، بمب با کنترل از راه دور و به هنگام عبور يک خودروي پليس که حامل 21 مامور پليس بود منفجر شد.

در این حادثه 15 مامور پلیس و یک شهروند عادی زخمی شدند.

گفتني است بعد از شهادت شهيد عليمحمدي مجید جمالی فش در مورد چگونگي ترور وي گفت، در سفریبه تل آویودر پادگانی در اتوبان اورشلیم -تل آویو با چند افسر ارشد رژیم صهیونیستیآشنا شدم و در آنجا آموزش های مختلف از جمله تعقیب و گریز -ضد تعقیب و چسباندن بمب زیر خودرو را فرا گرفتم.

به گفته این تروریست برای تمرین بمب گذاری، باموتور در این پادگان آموزش های ویژه ای به وی داده شده است .

جمالی فش در بخش دیگری از اظهارات خود گفت، پس از اینکه در باره ترور دکتر علی محمدی از زوایای مختلف توجیه روانی و عملیاتی شدم و بارها بمب گذاری را در پادگانی در نزدیک تل آویو تمرین کردم، نمونه بسیار دقیقی از منزل دکتر علیمحمدی و محیط اطراف منزل وی در اختیار من قرار گرفت تا کاملا با محیط و شرایط واقعی عملیات ترور وی آشنا شوم.

وي گفت: قرار شد یک بمب به بدنه موتور سیکلتی پارک شده مقابل خانه عليمحمدي بچسبانم و تا با کنترل از راه دور منفجر شود .

تحقیقات در این خصوص ادامه دارد./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار