یک تعریف ساده برای کفش ، پوشش مخصوص برای پوشاندن پای انسان است. از صدها سال پیش تاکنون کفش ها با اشکال مختلف عرضه شده است . جنس کفش های نیز در طول زمان متفاوت بوده است. کفش هایی از برگ درحتان ، چوب ، پارچه و یا چرم که هر کدام دارای مزایا و معایب خاصی هستند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران ، کفش هایی در طول زمان در جوامع مختلف پوشیده شده است که به نوعی عجیب و قابل توجه بودند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با 5 کفش عجیب آشنا کنیم.


" Okobo "
این کفش یک نوع صندل زنانه ژاپنی از جنس چوب است که از سالهای قرن 18 ام میلادی تا به امروز توسط زنان ژاپنی پوشیده می شود. این صندل چوبی دارای ارتفاعی در حدود 14 سانتی متر بود و از چوب توخالی برای ساخت آن استفاده شده بود. بر روی این کفش از یک بند " V " شکل نیز استفاده می شد که در میان دو انگشت قرار می گیرد. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دلیل پوشیدن کفشی با این ارتفاع چیست؟ در پاسخ باید گفت که لباس سنتی ژاپن که همان کیمونو است ، در مدل زنانه بسیار بلند است و بر روی زمین کشیده خواهد شد. این لباس بسیار گران قیمت است و به دلیل این که زنان ژاپنی نمی خواستند لباسشان بر روی زمین کشیده شود از این کفش های بلند استفاده می کردند.


"کفش مردانه پاشنه بلند"
امروزه کفش پاشنه باند به صورت معمول توسط بانوان استفاده می شود اما ظاهرا در قرن هیجدهم میلادی مد به شکل دیگری بوده است. در آن دوران و در دربار لویی چهاردهم ، پادشاه وقت فرانسه ، اهمیت زیادی به مد و مد گرایی داده می شد. انواع و اقسام کت ها و لباس های مردانه و زنانه در این دریار عرضه می شد و بالطبع هر لباس و کفشی که توسط اعضای خانواده سلطنتی پوشیده می شد ، در جامعه نیز به مد تبدیل می شد. در این دوران توجه پادشاه فرانسه به کفش های مردانه معطوف شد . او در آن زمان احساس می کرد که با استفاده از کفش های پاشنه بلند ، کت های بلند و موهای مصنوعی زیباتر و پرابهت تر جلوه خواهد کرد.


" kabkabs"
از قرن 14 تا 17 میلادی در منطقه خاورمیانه و خصوصا کشور لبنان امروزی زنان از نوع خاصی از کفش به نام " Kabkabs " استفاده می کردند که در مقایسه با کفش های امروزی به نوعی غیر عادی بود. این کفش دارای پاشنه های بلند در جلو و عقب خود بود که پاهای خانوم ها را گزند آب ، گل و شن های داغ در امان نگاه می داشت. این کفش بر اساس توانایی اقتصادی شخص دارنده آن زینت داده می شد. افراد ثروتمند از طلا ، نقره و مروارید بر روی این کفش استفاده می کردند. به صورت سنتی این کفش توسط بانوان پوشیده می شد اما در حمام ها توسط مردان نیز مورد استفاده قرار می گرفت.


" کفشی از پوست درخت"
در اوایل قرن بیستم در کشور فنلاند بانوان به صورت روزانه از کفش هایی از جنس پوست درخت استفاده می کردند. عمدتا از این پوشش برای پوشاندن روی کفش های گران قیمت چرمی استفاده می شد و از مقاومت خوبی در برابر سرما ، گل و لای و برف برخوردار بود. این کفش ها بین زنان اهالی سوئد ، نروژ و روسیه نیز انواع مختلف این کفش استفاده می کردند. البته عمر این گونه از کفش ها نهایتا یک هفته بیشتر نبود.

" Chopines "
یک نوع کفش کوچک با پاشنه های بسیار بلند که در قرون 15 ، 16 و ابتدای 17 میلادی توسط زنان ایتالیایی پوشیده استفاده می شد. این کفش دارای ارتفاعی در حدود 18 سانتی متر بود و از چوب ساخته شده بود . بخش بالایی این کفش از جنس مخمل و یا ابریشم ساخته می شد. این کفش بسیار گران قمیت بود و تنها توسط افراد بسیار ثروتمند در جامعه آن سالهای ایتالیا پوشیده می شد و امروزه تعداد کمی از آن در موزه ها موجود است. / ق پ
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
آیلین
۱۲:۵۴ ۰۶ شهريور ۱۳۹۲
خیلی جالب است