دبیر بخش موسیقی جشنواره هنری ایران 1404 در گزارشی درباره عملکرد این بخش از تولید چندین قطعه موسیقایی در بخش های صحنه ای، ارکسترال و پاپ سنتی با حضور هنرمندان فعال حوزه موسیقی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضا مهدوی با اعلام این خبر افزود: شورای سیاستگذاری اولین جشنواره هنری ایران 1404 تصمیم گرفت از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری سه اثر را در اولین دوره این جشنواره تهیه و تولید کند.

وی ادامه داد: تولید و اجرای صحنه ای پوئم سمفونی نمایشی ایران 1404 با آهنگسازی مهدی وجدانی به مدت سه شب که تاریخ دقیق برگزاری آن متعقابا اعلام خواهد شد در تالار اندیشه به صحنه می رود . در این برنامه که از بخش های مختلفی تشکیل شده ، قطعه ای به نام « آوا» که روایت گر موسیقایی از قبل از پیروزی انقلاب تا پیروزی انقلاب اسلامی است به مخاطبان عرضه می شود .

مهدوی گفت: « حماسه » با موضوع 8 سال دفاع مقدس، « شهید » با موضوع یادمان شهدای انقلاب و دفاع مقدس، « رحلت حضرت امام (ره)» با موضوع پرداختن به وجوه شخصیتی حضرت امام در امید آفرینی به نسل آینده ، « سازندگی » با موضوع پیشرفت چشمگیر نظام جمهوری اسلامی در تاریخ ایران ، « ایران 1404» با موضوع امید آفرینی و آینده نگری چشم اندازایران اسلامی برای رسیدن به ایرانی آباد و سرافراز قطعاتی هستند که با اشعاری از سپیده خیرخواه و هانیه فراهانی با آهنگسازی و رهبری مهدی وجدانی ، رهبری گروه کر عاطفه جعفری و اجرای حرکت های نمایشی برای علاقه مندان در تالار اندیشه اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در بخش دیگری از صحبتهای خود به تولید قطعه موسیقی ارکسترال در ژانر پاپ سنتی توسط ناصر چشم آذر و خوانندگی گروه هم خوان خبر داد و گفت : هم زمان با تولید این اثر نم اهنگی هم برای عرضه به مخاطبان آماده شده است که در نوع خود اتفاق مهم و ارزشمندی است . همچنین قطعه پاپ سنتی دیگر با عنوان « ایران 1404 » با آهنگسازی فیروز ویسانلو و خوانندگی حمیدرضا گلشن به مناسبت برگزاری این دوره از جشنواره تهیه و آماده شده است.

دبیر بخش موسیقی جشنواره هنری ایران 1404 تاکید کرد: در صورت رسیدن آثاری که در فراخوان بخش موسیقی اعلام شده است این آثار توسط داوران مجرب بررسی می شود و بهترین نمونه ها تولید نهایی و عرضه می شوند.

این هنرمند گفت: جشنواره هنری ایران 1404 دربردارنده نمایش و قدرت فرهنگی هنری خواهد بود که انتظار نه فقط مسوولان بلکه مردم ایران با تمام داشته های ما از گذشته تا کنون می تواند معرف شخصیت هنرمندان و آثارشان در این عرصه باشد . بدون تردید ایران 1404 نه فقط به عنوان یک قدرت منطقه در خاورمیانه بلکه به عنوان پایگاهی برای رسیدن به آرزو و امیال حقیقی برگرفته از شعائر معنوی اسلامی ایران را بیش از پیش جلوه گرکرده است.

مهدوی تصریح کرد: از این جهت برتمامی هنرمندان فعال حوزه موسیقی ست تا برای ایجاد نشاط و امید در بین جوانان در آینده ای نزدیک نوید کشوری پویا و سلامت و مقتدر برگرفته از شعائر معنوی ، دینی و ملی معرفی کند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار