حجم فراوان فيلم ها و نگاه ضعيف مسئولان فرهنگي به ژانر كودك، مرا نسبت به اكران فيلم "شير تو شير" نا اميد كرده است.

به گزارش

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

، نشست نقد و بررسي فيلم "شير تو شير" با حضور ابراهيم فروزش كارگردان، عليرضا سبط احمدي تهيه كننده، ستاره اسكندري بازيگر و طهماسب صلح جو منتقد و كارشناس شب گذشته 14 اسفند در

فرهنگسراي ارسباران

برگزار شد.

ابراهيم فروزش كارگردان در نشست نقد و بررسي فيلم "شير تو شير" گفت: رگه هايي از طنز را به صورت انتقادي در فيلم شاهد هستيم كه واقعيت را به مخاطب از طريق كنايه بيان مي‌كند.

وي ادامه داد: با اينكه سبك فيلم جديد است اما با فضاي روستايي و سنتي واقعيت هاي جامعه را به تصوير مي‌كشد.

فروزش در خصوص اكران فيلم "شير تو شير" عنوان كرد: با حجم فراوان فيلم ها اكران همه آن ها با مشكل همراه است و ژانر كودك هم كه باشد، فرصت اكران را از دست مي دهد و من نسبت به اكران فيلم اميدي ندارم.

وي در خصوص شخصيت هاي فيلم اظهار داشت: روي تمام شخصيت هاي فيلم يعني پدر و معلم فكر شده است و قصد داشتيم كه از طريق پدر و اطرافيان امير علي به تغيير و تحول برسد.

فروزش در خصوص نحوه‌ي فيلمبرداري اظهار داشت: حركات ثابتي در فيلمبرداري وجود نداشت و با يك دوربين، تمام صحنه هاي فيلم گرفته شده است.

وي افزود: سعي كردم در داستان قهرمان پروري نداشته باشم و شخصيت اصلي يعني امير علي در خدمت داستان تعريف شود.

فروزش خاطرنشان كرد: فيلم هايي كه اسم كودك و نوجوان را به دوش مي‌كشند هيچ وقت مورد تائيد تهيه كنندگان قرار نگرفته است مگر اينكه عاشق اين ژانر باشند.

عليرضا سبط احمدي تهيه كننده "شير تو شير" در اين نشست گفت: بعد از سومين همكاري كه با ابراهيم فروزش داشتم خوشحالم فيلم هايي را تهيه كرده ام كه علاوه بر جذب مخاطب خاص داراي انديشه هم باشد و سرمايه يك تهيه كنندده در اين راه هدر نرفته است.

وي در خصوص اكران فيلم شير تو شير عنوان كرد اكران فيلم به احتمال زياد سال آينده خواهد بود و اين فيلم تمام شرايط براي اكران را دارد.

سبط احمدي در ادامه اظهار داشت: مسئولان فرهنگي تهيه كنندگان و كارگردانان موظفند با توليد فيلم به مخاطب و انديشه او كمك كنند و زماني كه يك تهيه كننده بر روي يك فيلم سرمايه گذاري مي‌كند تكليف اكران آن فيلم بايد مشخص باشد.

ستاره اسكندري در نشست فيلم "شير تو شير" گفت: آن چيزي كه در داستان است عين زندگي را بيان مي‌كند كه در تلخ ترين شرايط هم لبخند مي‌زنند و براساس مختصات فيلم لبخندها و غم ها به نمايش درآمده است.

وي در خصوص شخصيت داستان عنوان كرد: اميرعلي در فيلم دچار تنهايي شده است مورد نكوهش اطرافيانش قرار گرفته است و دنبال مهر و محبتي است كه او را از اين تنهايي رها كند.

طهماسب صلح جو، منتقد سينما، در اين نشست گفت: فيلم "شير تو شير" را به لحاظ وجود رگه هايي از طنز مي‌توان يك فيلم كمدي به حساب آورد و با اينكه درام است اما موقعيت هاي كمدي در آن پنهان نيست.

وي در خصوص شخصيت اصلي داستان عنوان كرد: در قصه شخصيت محوري فيلم امير علي و نقش مكمل او پدر است كه نقش كامل كننده يعني پدر موجب شكل گيري شخصيت امير علي شده است.

صلح جو ادامه داد: در درام نقش هاي مكمل هستند كه شخصيت اصلي را كامل مي كنند و نبود آن ها ارتباط بين نقش اصلي و مكمل را در فيلم به همي مي‌ريزد.

وي در خصوص نقطه قوت و ضعف فيلم اظهار داشت: جغرافياي طبيعي يعني فضاي روستايي به خوبي بيان شده است اما دعوا و بحث هاي زياد بين افراد درون فيلم مخاطب را خسته مي‌كند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار