عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت : تماشای فیلم ، کارتون و انجام بازی های خشن نقش موثری در بروز پرخاشگری کودکان دارد .

 

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ، دکتر فاطمه محرری با اشاره به اینکه در برخی از فیلم و کارتونها و یا حتی بازی های رایانه ای صحنه های خشن و پرخاشگرانه زیادی دیده می شود اظهار داشت : این امر موجب الگو گیری کودک از این برنامه ها و در نتیجه بروز رفتارهای پرخاشگرانه در وی می شود و والدین برای پیشگیری از این مشکل باید تماشای تلویزیون را برای فرزند خود محدود کنند .

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نشانه های پرخاشگری اظهار داشت : کتک کاری ، گاز گرفتن ، پرت کردن اشیاء و خراب کردن آنها از نشانه های پرخاشگری در سنین دو تا سه سالگی است و پس از این سنین پرخاشگری کلامی در کودکان افزایش می یابد .

مدیر گروه روان پزشکی بیمارستان ابن سینا محدود کردن رفت آمد با کودکان و بزرگسالان پرخاشگر،حفظ آرامش والدین در زمان پرخاشگری فرزند ، ارائه راهکارهای مناسب از جمله نفس عمیق کشیدن و صحبت کردن با وی ،تنظیم زمان خوابیدن و غذا خوردن کودک ،سرگرم کردن کودک ،محروم سازی موقتی بلافاصله پس از پرخاشگری کودک را از جمله راههای کاهش پرخاشگری در کودکان برشمرد .

دکتر فاطمه محرری خاطر نشان کرد : احساسات کودک خود را بشناسيد و به او بفهمانيد که پرخاشگري قابل قبول نيست و او را در راه رسيدن به مقصودش کمک نميکند.

وی با اشاره به اینکه تا حد امکان چيزهاي خاصي را که نميخواهيد کودکتان به آنها دست بزند از دسترس او دور کنيد و از گفتن کلمه (نه) همچنين گفتن زياد جمله دست نزن خودداري کنيد اظهار داشت : زماني که کودک در برخورد با موقعيت هاي مشکل رفتاري غير از پرخاشگري نشان مي دهد ، به او توجه و او را تشويق کنيد.

عضو مرکز تحقیقات روانپزشکی و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد : به کودک کمک کنيد با گفتن کلمات احساسات خود را ابراز کند و به تدريج که کودکان از مهارتهاي زباني بهتر استفاده مي کنند حملات کج خلقي کمتر مي شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.