کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در برپایی هفته‌های فرهنگی رضوی مشارکت می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی کانون، این یکی از مصوبات دومین جلسه کارگروه کودک ونوجوان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بود که با حضور رییس، اعضا و دبیر جشنواره در کرمان برگزار شد.

در این میان قرار است 10 استان کشور نمایشگاه‌هایی را برای نمایش آثار، برنامه‌ها و تولیدات جشنواره بر پا کنند و کانون نیز در این استان‌ها و استان‌های معین با برگزار کنندگان همکاری کند.

تغییر مجری برگزاری مسابقه‌‌ی اینترنتی کتاب‌خوانی از روابط عمومی کانون به کانون استان خوزستان از جمله مصوبات این جلسه بود.

همچنین افزایش تعداد اعضای کارگروه به 23 نفر و افزوده شدن مدیر روابط عمومی و بین‌الملل کانون، مسوول دبیرخانه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و سرپرست دبیرخانه دایمی کمیته کودک و نوجوان نیز از جمله مواردی بود که در این جلسه از سوی علی گنج کریمی دبیر کمیته کودک و نوجوان عنوان شد.

در این جلسه همچنین شیوه‌نامه‌ی کارگروه، مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

در این جلسه سید جواد جعفری دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ضمن قدردانی از مدیرعامل و مدیران کانون تاکید کرد که کمیته کودک و نوجوان امروز به عنوان یک شاخص در این عرصه‌ مانند خورشیدی می‌درخشد و کارهای بسیار ارزشمندی توسط کانون در استان‌ها انجام شده است.

وی افزود: در جلسه‌ی شورای سیاست‌گزاری جشنواره آقای دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به عملکرد کانون نظراتی را اعلام کردند و گفتند که کانون در این زمینه پیشتاز است.

جعفری ادامه داد سیره امام رضا(ع) چیزی جز سیره‌ی قرآنی و فرهنگ نبوی نیست و اگر این فرهنگ در جامعه نهادینه شود انسان‌ها به سوی سعادت و کمال حرکت خواهند کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به این که کانون پیش‌قدم در ترویج فرهنگ رضوی است گفت: تشکیل کارگروه کودک و نوجوان به این دلیل بود که کانون به صورتی عالمانه و تخصصی وارد این جشنواره شد و در این حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خود را صاحب تخصص نمی‌داند به همین سبب تصمیم گرفته شد تا نظارت بر حوزه کودک و نوجوان را به این کارگروه به ریاست مدیرعامل کانون سپرده شود.

سید صادق رضایی مدیرعامل کانون و رییس این کارگروه خاطر نشان کرد که هدف کانون از ورود به این عرصه تلاش برای تحکیم و تعمیق محبت به اهل بیت در دل و جان کودکان ونوجوانان ایرانی است.

وی یادآور شد که این معارف باید با زبانی نرم و جذاب به بچه‌ها انتقال پیدا کند.

رضایی همچنین تلاش‌های روابط عمومی و بین‌الملل کانون برای برگزاری یک دوره مسابقه اینترنتی کتاب‌خوانی رضوی را خوب و قابل قدردانی عنوان و اظهار امیدواری کرد که استان خوزستان به عنوان مجری جدید این مسابقه برای برگزاری هرچه بهتر آن تلاش کند.

گفتنی است، در کارگروه کودک و نوجوان علاوه بر معاونان، مدیران ستادی و مدیران کانون استان‌های برگزار کننده 8 جشنواره رضوی نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی 4 استان برگزار کننده جشنواره در حوزه کودک و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش وصدا و سیمای جمهوری اسلامی حضور دارند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.