رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي در حاشيه بازديد از مراكز علمي، فرهنگي و كتابخانه‌اي افغانستان دو تفاهمنامه همكاري با كتابخانه عامه و آرشيو ملي افغانستان امضاء كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران؛اسحق صلاحي رييس كتابخانه ملي در سفر اخير خود به افغانستان با سيد مخدوم رهين وزير اطلاعات و فرهنگ اين كشور، ديدار و تفاهمنامه همكاري امضاء كرد.

در اين ديدار دو طرف بر همكاري همه جانبه براي توسعه مناسبات فرهنگي،علمي و انتقال تجربيات ايران در زمينه مرمت و حفظ اسناد، علم كتابداري و اطلاع رساني به افغانستان تاكيد كردند.

دسترسي آزاد كارمندان آرشيوي و محققان به اسناد آرشيوي،كاربرد فناوري‌هاي نوين در كتابخانه‌ها براي تبادل اطلاعات،تبادل و اشتراك‌گذاري منابع ديجيتال،تبادل كتاب، نشريه، فهرست، انتشارات و ساير منابع كتابخانه‌اي، پژوهش در موضوعات مشترك علمي كتابداري و اطلاع‌رساني، تبادل استاد و كارشناس به منظور انتقال تجربيات در زمينه كتابداري، اطلاع‌رساني و نسخه‌شناسي، برگزاري نمايشگاه و جلسات مشترك علمي از جمله مفاد تفاهم نامه امضاء شده ميان معاونت كتابخانه ملي ايران و كتابخانه عامه افغانستان است.

همچنين؛تكميل منابع آرشيوي و مبادله تصاوير و اسناد آرشيوي،انجام پروژه‌هاي مشترك در زمينه تنظيم،توصيف،حفظ،نگهداري و اطلاع‌رساني داشته‌هاي آرشيوي، برگزاري نمايشگاه‌هاي مشترك، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در زمينه سندپژوهي و تاريخ شفاهي از ديگر مفاد اين تفاهمنامه است./ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.