وزیر حقوق بشر عراق در گفتگو با معاون وزیر خارجه ایران بر روابط بین دو کشور و ضرورت توسعه نگرش هايی درخصوص حقوق بشر تاکید کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ،به نقل از انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، همچنین هر دو طرف بر ضرورت فعال شدن منشور حقوق بشر و اقدام مشترک منطقه ای مانند کنفراس جنبش عدم تعهد حقوق بشر وسازمان همکاری اسلامی تاکید کردند.


نماینده امور خارجه ایران از روند سریع پرونده اسرا و مفقودین نیز در خلال این گزارش که به دست وزارت امور خارجه رسیده نیز صحبت کرد.


در این راستا الشباع سودانی تاکید کرد که این پرونده انسانی و به دور از سیاست بوده و یک تعهد رسمی بین دو کشور که موظف به اعمال تصمیمات شورای امنیت است.


این مقام عراقی به پیشرفت های دیگر در خصوص توافق نامه سازمان ملل با عراق در خصوص گروهک منافقین و نقل و انتقال آنها به طور دواطلبانه به خارج از عراق و یا بازگشت به ایران نیز اشاره کرد.


وی اظهار داشت: عراق مصمم به پایان دادن حضور گروهک منافقین در طول سال جاری است.


نماینده وزیر خارجه ایران ،گفت: كشورمان زندگی آبرومندانه اعضای گروهک تروريستي منافقين را كه از بدنه اين سازمان جدا واظهار ندامت كرده اند  تضمین می کند و برخورد با آنها مانند سایر شهروندان ایرانی است.پ2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار