تئاتر در هفته اي كه گذشت،در كنار اجراي آثار نمايشي در سالن هاي مختلف با استعفاي "رحمت اميني" و "مسعود پاكدل" مواجه شد.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران؛تئاتر در آخرين روزهاي سال 90 به سر مي‌برد و نويدي كه اميدبخش شروعي تازه براي سال جديد باشد،براي هنرمندان اين عرصه و اهالي تئاتر وجود ندارد،چرا كه آنها همچنان با مشكلات و بلاتكليفي هاي اجرا و مشخص نبودن وضعيت آنها در سال جديد كه به آنها انگيزه دهد،دست و پنجه نرم مي‌كنند.

مهمترين و جالب ترين اتفاقي كه در هفته گذشته تئاتر رخ داد؛استعفاهاي مكرري بود كه شنيديم.

               

"رحمت اميني" رئيس شوراي نظارت و ارزشيابي مركز هنرهاي نمايشي از سمت خود استعفا داد.

وي به علت مشغله هاي مختلف خود از جمله دبيري تئاتر فجر در چند ماه گذشته كه وقت زيادي از وي گرفت و همچنين تئاتر دانشگاهي و تدريس از اين سمت كناره گرفت.البته به نظر مي‌آيد اين اتفاق و حضور "محمدرضا الوند" در اين سمت رويدادي مطلوب است.

در كنار اين اتفاق،خبر استعفاي "مسعود پاكدل" از رياست تالار وحدت نيز به گوش رسيد.

                                        

شنيدن اين خبر نيز دور از ذهن نبود،زيرا حرفه اصلي او عكاسي تئاتر و سينما است و حضور در عرصه مديريت آن هم تالار وحدت با آن مشغله زياد،براي فردي غير از او مناسب است.

"پاكدل "دليل استعفاي خود را كاملا شخصي بيان كرد و رسيدگي به تخصص و حرفه خود را علت اصلي اين اتفاق خواند.

در هفته گذشته خبري نيز درخصوص استعفاي احتمالي "محمد يعقوبي" از شوراي هنري تئاتر شهر شنيديم كه پس از گفتگو با وي متوجه شديم كه اين نمايشنامه نويس و كارگردان به دخالت شوراي حمايت در عملكرد شوراي هنري و تصميم گيري هاي آن ها معترض است و اگر اين مسئله ادامه پيدا كند؛وي استعفا مي دهد.

                 

نمايش "مخزن" به كارگرداني "جلال تهراني" كه اين روزها آخرين اجراهاي خود را به صحنه مي‌برد؛در اجراي شب گذشته خود 19 اسفند 1 دقيقه سكوت براي احترام به درگذشت سيمين دانشور داشت.

اين نمايش 22 اسفند به كار خود پايان مي دهد،اما سه شنبه 23 اسفند اجرايي ويژه به نفع خيريه خواهد داشت.

هفته گذشته نشست مطبوعاتي شوراي تئاتر محيطي در سالن كنفرانس تئاترشهر برگزار شد.اين جلسه به بررسي اهداف تشكيل اين شورا و دليل برنامه ريزي هاي مشخص براي نمايش هاي محيطي و استفاده و بهره وري از مكان هاي غير سالني پرداخت.

همچنين؛در اين هفته جلسه هيئت مديره خانه تئاتر نيز برگزار شد كه به مسائل كلي در اين حيطه در پايان سال 90 و چشم انداز 91 پرداخت./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار