ارزش صادرات کالا از گمرکات هرمزگان در 9ماه امسال 33 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ناظرگمرکات هرمزگان گفت : در این مدت 20 میلیون و 669 هزار تن کالا به ارزش 6 میلیارد و 500 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شد . سنگ آهن ، آلومینیوم ، روی ، مس و سنگ مرمرعمده کالاهای بود که به کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، تایوان ، مالزی ، ترکیه و کره جنوبی صادر شد.

میر اشرفی افزود : در 9 ماه امسال به ارزش 19 میلیارد و 812 میلیون دلار کالا به کشور وارد شد . او گفت : کالاهای وارد شده در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزن 15 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 11 درصد افزایش داشت .

روغن خوراکی ، موادشیمیایی ، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مکانیکی ، ماشین آلات راه سازی ، مواداولیه پلاستیک ، آهن آلات ، لوازم برقی ، بنزین و مواداولیه صنایع شیمیایی و دارویی عمده کالاهای وارداتی بود که از کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، تایوان ، آلمان ، هند و کره وارد کشور شد.

ناظرگمرکات هرمزگان درآمد وصولی گمرکات هرمزگان را در این مدت 26 هزار و 268 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: درآمد وصولی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 14 درصد بیشتر بود. گ

گمرک مجتمع بندری شهیدرجایی ، بندر شهیدباهنر و گمرک بندرلنگه از گمرک های فعال هرمزگان است. هرمزگان 23 گمرک فعال دارد. بنادر هرمزگان به علت برخورداری از خلیج فارس و دستیابی به آبهای آزاد در رهگذر شمال به جنوب از فعالترین بنادر کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالا به شمار می روند.

مجتمع بندری شهیدرجایی با 60 درصد تخلیه و بارگیری کالا ، صادرات و واردات و ترانزیت رتبه نخست را در کشور دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.