مهدي اميريان دبيرتحكيم وحدت گفت: انتصاب سعيد مرتضوي به رياست سازمان تامين اجتماعي بي احترامي به افكار عمومي است و قطعا واكنش جنبش هاي دانشجويي را به همراه خواهد داشت.

مهدي اميريان دبير تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با انتصاب سعيد مرتضوي دادستان پيشين پرونده كهريزك به سمت رياست سازمان تامين اجتماعي گفت: در بسياري از كشورها اگر مسئولي درانجام وظايف خود قصور كند براي احترام به افكار عمومي استعفا مي دهد چرا كه احترام به افكار عمومي از وظايف ذاتي دولت است.

وي افزود: با توجه به پرونده مفتوح كهريزك طي دو سال اخير و سوابق سعيد مرتضوي در جريان فوت مشكوك برخي از دستگير شدگان كهريزك كه تا كنون به سرانجام مطلوبي نرسيده نام وي به عنوان يكي از مسئولين مستقيم بر سر زبان ها افتاد و به همين دليل بعد از اين ماجرا قوه قضاييه به وي هيچ سمتي نداده است.

دبير تحكيم وحدت در ادامه خاطر نشان كرد: انتصاب وي به عنوان رياست سازمان تامين اجتماعي به عنوان يك سازمان وسيع در كشور براي افكار عمومي و خانواده هاي دستگير شدگان كهريزك ايجاد شائبه مي كند.

وي تصريح كرد: سمت جديد وي با توجه به ابهامات پرونده كهريزك و عدم تجربه وتخصص كاري وي در امور مديريتي موجب تعجب و تاسف جنبش دانشجويي شده است.

مهدي اميريان افزود: مرتضوي در مسئله كهريزك به عنوان دادستان تهران با بي توجهي به احساسات و افكار عمومي از مردم ايران عذرخواهي هم نكرد.

وي ادامه داد: انتصاب وي به اين سمت موضوع جالبي نيست و انتظار مردم ايران از مسئولين اين است كه افرادي كه تجارب زياد در امور مديريتي دارند به سمت هاي مهم منصوب شوند.

وي تاكيد كرد: با توجه به اين موارد اين شائبه هم براي مردم پيش خواهد آمد كه دولت يك سري مسئوليت ها را به افراد موافق جريان سياسي خود واگذار مي كند در حالي كه مسئوليت ها بايد خارج از روابط و به خاطر ضوابط افراد باشد.

اميريان با اشاره به واكنش جنبش هاي دانشجويي در پايان خاطر نشان كرد: از دولت درخواست تكذيب رياست سعيد مرتضوي را داريم و مي خواهيم که هر چه سريعتر اين مسئله را به مردم اطلاع رساني كند و به افكار عمومي احترام بگذارد چرا كه قطعا با واكنش شديد جنبش هاي دانشجويي و افكار عمومي مواجه خواهد شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار