مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از پیوستن 200 واگن مسافری به شبكه ریلی كشور تا یك سال آینده خبر داد.

عبدالعلی صاحب محمدی در مراسم بهره برداری از ایستگاه راه آهن شازند در جمع خبرنگاران گفت: كیفیت بخشیدن به ایستگاهها و توسعه و بازسازی شبكه ریلی از اولویتهای راه آهن جمهوری اسلامی است.

وی افزود: براساس سند چشم انداز كشور 18 درصد جابه جایی مسافر و 30 درصد حمل و نقل بار به عهده راه آهن است كه برای این امر نیاز به 25 هزار كیلومتر شبكه ریلی است كه تاكنون 10 هزار و 500 كیلومتر خط اصلی و دو هزار كیلومتر خط فرعی در كشور احداث شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان كرد: یكهزار كیلومتر خط ریلی تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد و هفت هزار و 500 كیلومتر خط ریلی نیز در دست احداث است و تلاش می شود شبكه ریلی به تمام استانهای كشور برسد.

وی با بیان اینكه استان مركزی به لحاظ قرار گرفتن در شاهراه ریلی كشور از موقعیت ممتازی برخوردار است افزود: عملیات دو خطه كردن مسیر قم به اراك برای به كارگیری قطارهای با سرعت 160 كیلومتر در ساعت بزودی اجرا می شود و طی دو سال آینده مسافرت مردم ازطریق راه آهن اراك - قم- تهران در زمان كمتری انجام خواهد شد.

وی گفت: استفاده از قطار پرسرعت اكنون به علت قوسهای موجود در مسیر اراك – قم میسر نیست ولی با دو خطه كردن این مسیر این امر تحقق خواهد یافت.

صاحب محمدی افزود: درحال حاضر 150 ایستگاه راه آهن در كشور موجود است كه بازسازی آنها و توسعه ناوگان متناسب با توسعه خطوط نیز در دستور كار قرار دارد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.