خبرگزاري شين‌هوا گزارش داد: پايگاه اينترنتي تلويزيون دولتي ايران روز يکشنبه اعلام کرد يک مقام هندي که رياست يک هيئت تجاري اين کشور را بر عهده دارد، از روابط بين ايران و هند تمجيد کرد و اين روابط را براي کل منطقه سودمند خواند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شين هوا، "رشيد علوي" سخنگوي کنگره هند که رياست هيئت 80 نفره اين کشور را بر عهده دارد، گفت: برگزاري مذاکرات در فواصل زماني منظم در خصوص همکاري هاي اقتصادي و سياسي دو جانبه، نه فقط براي ايران و هند بلکه براي صلح و امنيت منطقه و جهان سودمند است.

علوي خاطر نشان کرد ايران، به عنوان دوست ديرينه هند، پيشرفت قابل توجهي در همه بخش ها داشته است و کشوري با آينده اي روشن است که هند اميدوار است روابط خود را با آن تقويت کند.

وي افزود: جريان دو جانبه و متقابل سرمايه گذاري به افزايش ميزان تجارت دو جانبه منجر خواهد شد و نتيجه آن نيز رابطه سياسي بين اين دو کشور دوست را تقويت خواهد کرد.

در اين گزارش به نقل از وي آمده است، بحران مالي جهاني نشان داده است که به غير از تقويت همکاري هاي منطقه اي براي به حداقل رساندن اثر اين بحران، هيچ گزينه اي وجود ندارد.

محمد نهاونديان رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معاون ايران روز شنبه اعلام کرد اقتصاد هند فرصتي خوب براي ايران به منظور همکاري و تعامل با اين کشور فراهم خواهد کرد.

ايران سالانه بالغ بر حدود 13 ميليارد دلار نفت به هند مي فروشد اما فقط حدود دو ميليارد و پانصد ميليون دلار کالا از هند وارد مي کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار