رئیس دستگاه دیپلماسی در ديدار با وزیر ارتباطات عراق بر ضرورت همفکری و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه برای مقابله با چالش‌ها و بهره برداری از فرصت‌ها تأکید کرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران ، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (یکشنبه) با محمد توفیق علاوی وزیر ارتباطات عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با وزیر ارتباطات عراق، جمهوری اسلامی ایران و عراق را دو کشور کهن و تاریخی با مردمی تمدن ساز و با فرهنگ در خاورمیانه توصیف کرد که دارای مشترکات و علقه‌های فراوان مذهبی، فرهنگی و اجتماعی هستند که این امر امروز به خوبی در روابط گسترده و همه جانبه دو کشور و ملت نمود یافته است.

صالحی با اشاره به روند تثبیت ثبات و امنیت و حاکمیت مردم عراق بر سرنوشت سیاسی خود با خروج اشغالگران، ابراز امیدواری کرد با انسجام و همبستگی بین آحاد ملت عراق و تلاش دولت عراق شاهد آن باشیم عراق جایگاه شایسته خود را در عرصه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بازیابد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از وحدت و یکپارچگی و تعمیق ثبات و امنیت در عراق، بر تبعات سلبی بروز هرگونه ناامنی و بی ثباتی در کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه بر کل منطقه تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین بر ضرورت همفکری و تعامل سازنده بین کشورهای همسایه برای مقابله با چالش‌ها و بهره برداری از فرصت‌ها تأکید کرد.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از اهتمام و توجه ویژه مسئولان دو کشور برای بسط و گسترش همه جانبه روابط فیمابین، ابراز امیدواری کرد با همت و تلاش وزرای ارتباطات دو کشور شاهد توسعه همکاری‌ها و انتقال تجربیات بین دو کشور در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات و افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات در بخش‌های مختلف مخابراتی، بانکی، پستی و الکترونیکی به مردم عزیز دو کشور همسایه باشیم.

محمد توفیق علاوی وزیر ارتباطات عراق نیز در این دیدار که رضا تقی‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز حضور داشت، با ابراز خرسندی از دیدار صمیمی با وزیر امور خارجه کشورمان، از روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و بغداد ابراز رضایت کرد و با مثبت و سازنده توصیف کردن مذاکراتش با همتای ایرانی خود ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها در حوزه ارتباطاتی و مخابراتی در راستای ارتقای خدمت رسانی به مردم دو کشور همسایه و مسلمان به ویژه زائران ائمه معصومین (ع) در دو کشور تداوم و گسترش یابد.

وزیر ارتباطات عراق از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فناوری و زیرساخت‌های ارتباطی و نیز پیشرفت‌های عظیم علمی و فناوری از جمله در فناوری نانو تجلیل و تقدیر و خاطرنشان کرد: ایران از نظر توسعه و پیشرفت علمی و فناوری در منطقه و جهان در رتبه بالایی قرار دارد و این پیشرفت‌های خیره کننده و ممتاز نه تنها مایه افتخار مردم ایران بلکه مایه مباهات همه ملت‌های منطقه و مسلمان است.

محمد توفیق علاوی با تشریح روند بازسازی بخش‌های زیربنایی کشورش در بخش ارتباطات و مخابرات که در طول اشغال عراق خسارت‌های زیادی دیده است، بر آمادگی کشورش برای استفاده و بهره‌مندی از تجارب ارزشمند کشورمان در حوزه‌های فناوری ارتباطات و مخابرات تأکید کرد و خواستار توسعه روابط با ایران در این زمینه‌ها شد.

وزیر ارتباطات عراق همچنین با تشریح روند تحولات سیاسی و اقتصادی کشورش و حاصل شدن بهبود ملموس در شرایط ثبات و امنیت این کشور در راستای رفاه و امنیت مردم، بر نقش و حمایت و نیز تعامل و همکاری کشورهای همسایه به خصوص جمهوری اسلامی ایران و عراق در تثبیت شرایط امنیت در عراق و کل منطقه و مقابله با چالش‌های فرارو تأکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار