رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با راه‌اندازی واحد نمک‌زدایی کرنج در سال جاری، افزایش تولید نفت از میدان پارس جنوبی محقق می‌شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، مهران کرم‌نژاد اظهار کرد: شرکت بهره‌‌بردارى نفت و گاز آغاجارى، از شرکت‌هاى تابع شرکت ملى مناطق نفتخیز جنوب است که راهبرى عملیات، تولید و فرآورش و انتقال نفت و گاز را با فعالیت مستمر 12 واحد بهره‌بردارى، دو تلمبه خانه نفت، دو پالایشگاه گاز مایع، شش کارخانه گاز و گاز مایع، 18 ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز و چهار واحد نمک‌زدایى به عهده دارد.

وی افزود: با هدف استمرار تولید، به‌زودی دو خط لوله جدید انتقال نفت 12 و 16 اینچ در این شرکت احداث می‌شود.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز آغاجاری با بیان اینکه این دو خط رو زمینی به طول حدود 18 کیلومتر است، تصریح کرد: این دو خط لوله برای انتقال نفت شیرین و نمکی از مجتمع تفکیک پارسی به واحد بهره‌برداری کرنج در دست اجرا قرار دارد.

وی اضافه کرد: این خطوط در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و به دلیل عبور از رودخانه‌های فصلی بخش‌هایی از آنها دچار خوردگی شده بود و به همین منظور خطوط لوله جدید به عنوان جایگزین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کرم‌نژاد با اشاره به میزان اعتبار ‌اختصاص‌ یافته به این پروژه‌ خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه نزدیک به 28 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده‌ که در مدت 20 ماه احداث خواهد شد.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نفت تولیدی از چاه‌های مجتمع تفکیک پارسی (کلاستر) پس از یک مرحله فرآورش، برای تکمیل عملیات فرآیندی توسط دو خط لوله قدیمی 12 و 16 اینچ به واحد بهره‌برداری کرنج انتقال داده می‌شود.

رئیس اداره نگهداری و تعمیرات خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت وگاز آغاجاری با بیان اقدامات شرح کار پروژه تصریح کرد: علاوه بر احداث خطوط لوله، ایجاد جاده جدید دسترسی و همچنین ترمیم جاده‌های عملیاتی موجود، ساخت و نصب تکیه‌گاه‌ها و نگهدارنده‌های فلزی و بتنی استاندارد، احداث فونداسیون‌های مورد نیاز، شمع‌کوبی، پل‌سازی، محوطه‌سازی، آزمایش و توپک‌رانی خطوط است.

وی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی واحد نمک‌زدایی کرنج در سال جاری‌ اجرای کامل این پروژه باعث می‌شود تا امکان تولید بیشتر نفت و گاز از میدان پارسی فراهم و گامی در راستای افزایش تولید نفت از این میدان و تحقق اهداف تولید شرکت برداشته شود، خاطرنشان کرد: باید زمینه‌های رشد و تعالی در مناطق مختلف شهرستان در راستای توسعه فرهنگ خودکفایی برداشته شود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.