رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا گفت:مراحل اولیه صدور گذرنامه های بیومتریک صورت گرفته و سال آینده به مرحله اجرا می رسد.

به گزارش

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

، سردار محمود صادقی ظهر امروز 22 اسفند ماه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: مراحل اولیه صدور گذرنامه های بیومتریک صورت گرفته و از سال آینده صدور آن به مرحله اجرا در می آید.

وی با اشاره به صدور گذرنامه الکترونیک در سال 90 اظهار داشت: تاکنون بیش از 3 میلیون و 100 هزار گذرنامه ی الکترونیک از ابتدای سال صادر شده که نسبت به سال گذشته تاکنون بیش از 10 درصد صدور گذرنامه داشته ایم در همین رابطه هزار و 479 مورد سند جعلی توسط ماموران گذرنامه کشف و ضبط که شامل کارت پایان خدمت ،‌کارت معافیت و شناسنامه جعلی کشف و ضبط شده است.

صادقی با اشاره به باند جاعلان گذرنامه تصریح کرد: در یک ماه گذشته یک باند جعل گذرنامه در کشور شناسایی شده که 24 نفر که مدارک جعلی برای آنها صادر شده بود دستگیر و نفرات اصلی تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس گذرنامه و مهاجرت ناجا با اشاره به خروج انفرادی زائران ایرانی از مرزهای زمینی گفت:خروج انفرادی زائران ایرانی از مرزهای زمینی کماکان به سمت عراق ممنوع اس و تنها کاروان هایی که تحت نظارت سازمان حج و زیارت هستند اجازه خروج دارند و این سفرها از مناطق چزابه،‌شلمچه،‌مهران‌،به تازگی ها مرز خسروی امکان پذیر است و خروج افرادی که به عنوان سرمایه گذار و انجام ماموریت به عراق می روند به عنوان انفرادی امکان پذیر می باشد.

صادقی اذعان داشت: در سال جاری افرادی که درخواست گذرنامه می کردند و مدارکشان را هنگام تحویل دادن تلفن همراه ارائه می کردند اگر برای صدور گذرنامه آنان در مدارک شان نواقصی وجود داشت با ارسال پیامک به آنان آگاه می شدند.

وی با اشاره به ابلاغیه جدید خروج مشمولان 18 سال از کشور گفت:سابق مشمولان برای خروج از کشور هنگامی که به سن 18 سال می رسیدند از ابتدای سال از خروج آنان ممانعت به عمل می آمد اما در قانون جدید خروج افراد 18 سال بسته به ماه تولد آنان است و از ابتدای ماه تولد آنان محاسبه می شود.

صادقی با اشاره به روزهای پایانی سال ادامه داد: حجم کارهای گذرنامه در روزهای پایانی سال افزایش یافته و بنابراین ساعات کار ماموران اداره گذرنامه برای صدور گذرنامه هموطنان افزایش پیدا کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد:در ایام تعطیلات نوروز دفاتر انتظامی پلیس +10 تعطیل هستند اما در پلیس گذرنامه ماموران به صورت شیفتی مشغول فعالیت هستند و کسانی که مقیم خارج از کشور هستند و به ایران می آیند برای مجوز خروج از کشور به اداره گذرنامه تهران و در شهرستان ها به مراکز پلیس مراجعه کنند تا مجوز خروج آنان صادر شود./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار