در آستانه سال نو کودکان کار و خیابان جنوب تهران نیز که بالغ بر 300 کودک هستند به استقبال بهار جدید می روند.

مدیر مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه 20 در گفتگو با

خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران

گفت: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار سال 91 با حضور 300 نفر از کودکان کار و خیابان منطقه 20 همایش یاران بهاری در فرهنگسرای ولاء برگزار می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه این مراسم با همکاری موسسه ارتقاء کیفیت زندگی ایرانیان است افزود:

363 کودک کار و خیابان از ابتدای سال جاری ساماندهی شده که به منظور توانمندسازی تحت پوشش خدمات حمایتی،‌پزشکی،‌مشاوره ای و آموزش های مهارت آموزش قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه خدمات مورد اشاره به خانواده این کودکان نیز ارائه می شود تصریح کرد:از ابتدای سال جاری خدمات مشاوره و روانشناسی برای یک هزار و 461 نفر و فعالیت های مددکاری برای 3 هزار 150 نفر انجام شده است.

اسماعیل به اهمیت توانمندسازی کودکان کار در کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از زندگی آنان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی ،‌حرفه آموزی،‌برنامه های فرهنگی و تفریحی و کارگاه های آموزشی با عناوین پیشگیری از اعتیاد‌،مهارت های زندگی،‌ایدز، هوای پاک و پیشگیری از کودک آزاری از جمله خدماتی است که برای این کودکان و خانواده های آنان برگزار شده است.

شایان ذکر است، کودکان کار بخشی از جامعه انسانی هستند که در سنین کمتر از 15 سال پیش از آنکه دوره ی رشد جسمی و ذهنی آن ها به پایان برسد‌،به سبب عوامل گوناگون خانوادگی، اجتماعی،‌اقتصادی‌، وارد دنیای کار می شوند که جمع آوری آنان با نگرش توانمندسازی و مهارت آموزی نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء سلامت جامعه دارد./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار