يكي از مؤلفان كتاب "رسانه‌هاي ديجيتال و سلامت" گفت: رسانه‌هاي ديجيتال در آموزش سلامت نقش بي‌بديلي دارند.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا ؛ مهندس اميرحسين اسدي از مؤلفين اين كتاب گفت: رشد روزافزون رسانه‌هاي مدرن و مجازي در جامعه و تاثير اين رسانه‌ها در فرهنگ، اقتصاد، سياست، امنيت، دانش و فناوري جامعه، دست‌اندركاران نظام سلامت را به تأملي ويژه در اين حوزه هدايت مي‌كند و گسترش اينترنت در كشور – تا جايي كه رسانه‌اي به بزرگي تلويزيون نيز در حال ارايه برنامه‌هاي خود در بستر اينترنت بوده و نسل سوم تلفن همراه نيز آن را با سرعت 512 مگابات ارايه مي‌دهد – از يك سو و نقش و جايگاه رسانه‌هاي مدرني مثل تلفن همراه، سامانه‌هاي مبتني بر اينترنت، نرم‌افزارهاي چند رسانه‌اي و بازي‌هاي رايانه‌اي در زندگي روزمره اجتماع، مباحث جدي و قابل بحثي است كه مي‌تواند تأثيرات شگرفي در فرهنگ‌سازي و ارتقاي سلامت جامعه داشته باشد.
اسدي افزود: كتاب رسانه‌هاي ديجيتال و سلامت، تلاش دارد تا ضمن بازگو نمودن مزايا و قابليت‌هاي رسانه‌هاي ديجيتال، برخي از مضرات رسانه‌هاي ديجيتال و روش استفاده درست و بهينه از اين فناوري‌ها را بازگو نموده و منبع اطلاعاتي مفيدي در راستاي توسعه رسانه‌هاي نوين در نظام سلامت باشد. محتواي اين كتاب با استفاده از منابع روز، مقالات علمي، سخنان انديشمندان و نظرات نگارندگان تهيه و در دسترس قرار گرفته است. به طور قطع رسانه‌هاي ديجيتال نه تنها در ارايه آموزش، بلكه در ارايه خدمت به مردم مي‌توانند نقش بسيار موثري ايفا نمايند كه به برخي از اين توانمندي‌ها و تجارب موفق دنيا در اين كتاب اشاره شده است.
وي گفت: به دليل گستردگي حوزه رسانه‌هاي ديجيتال و محدوديت بكارگيري آن در حوزه سلامت، سعي شده است تا دست‌اندركاران نظام سلامت با اين ظرفيت عظيم آشنا شده و تلاش نمايند تا اين رسانه مدرن، جايگزين برخي از روش‌هاي سنتي آموزش (كه در مورد برخي از مخاطبين اثربخشي لازم را ندارد) شود.
مهندس اسدي ادامه داد: اين كتاب مي‌تواند مورد استفاده تمامي دست‌اندركاران نظام سلامت، اعم از سازمان‌هاي وابسته به وزارت بهداشت و ساير سازمان‌ها به عنوان يك نقشه راه در راستاي انتخاب رسانه موثر، مفيد، سريع و ارزان قرار گيرد. مسلماً دانشجويان مقاطع مختلف تحصيلي در رشته‌هاي مختلف علوم پزشكي كه وظيفه عمده و اصلي آنان آموزش و ارايه خدمت به مردم مي‌باشد، خصوصاً دانشجويان آموزش بهداشت در زمره مخاطبين اصلي اين كتاب قرار دارند./ ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار