رييس جمهور با اشاره به دستاوردهايي که با همت متخصصان و جوانان کشورمان در عرصه هاي مختلف براي کشور به دست آمده گفت: امروز در ايران شعار «ما مي توانيم» به «توانستيم» تبديل شده و جوانان ايراني ثابت کرده اند که در هر عرصه اي مي توانند حرف هاي تازه و افتخار آميزي را به دنيا ارائه کنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان لزوم سازندگي در کشور را مورد تاکيد قرار داد و با بيان اينکه ساختن ايران موجب آسيب پذيري كمتر در برابر تهديدها و تحريم ها خواهد شد، اظهار داشت: امروز قطار ساختن و پيشرفت ايران با سرعت خوبي در حال حركت است، اما بايد اين سرعت افزايش يابد و هر كس به خود، آرمانها،اعتقاداتش و ايران اسلامي علاقمند است بايد در مسير تسريع در ساختن کشور گام بردارد.
رييس جمهور با اشاره به وجود منابع غني و استعدادهاي فراوان سرزميني و نيروي انساني کارآمد و با انگيزه دركشورمان، گفت:‌ ساختن ايران بايد بر پايه عدالت باشد تا فقر و مشكلات در هيچ نقطه اي از کشور وجود نداشته باشد و اين در حالي است که اجراي عدالت همواره و در طول تاريخ با سنگين ترين دشمني ها و مخالفت ها مواجه بوده است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه در همه صحنه ها و تصميم گيري ها بايد دنبال اجراي عدالت بود، تصريح کرد: عدالت زماني در جامعه مستقر و محقق خواهد شد كه تبديل به ارزش و خواست عمومي مردم شود.
وي افزود: اگر در جامعه اي ميلياردها تومان سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف صورت گيرد اما اين سرمايه گذاري ها برپايه عدالت نباشد هيچ نتيجه مثبتي به همراه نخواهد داشت.
رييس جمهور تصريح کرد: پيامبران زماني كه به اجراي عدالت در جامعه روي مي آوردند با سيل مخالفت ها و دشمني ها مواجه مي شدند و اين در حالي است که مخالفان به طور مستقيم مخالفت با اجراي عدالت را بيان نمي کردند و به پيامبران تهمت مي زدند.
احمدي نژاد با بيان اينكه زندگي در سايه عدالت زيباتر و متعالي تر مي شود خاطر نشان کرد: ‌اصل و حقيقت عدالت تنها به دست حضرت مهدي (عج) که عينيت عدالت است، پياده خواهد شد و ما هر چه مي توانيم بايد در اين مسير گام برداريم.
رييس جمهور كار و تلاش مستمر را از ديگر زمينه هاي پيشرفت كشور برشمرد و با بيان اينکه آباداني و ساختن ايران در سايه كار و تلاش مستمر محقق خواهد شد، گفت: امروز همه تلاش و هياهوي دشمنان براي جلوگيري از ساخته شدن ايراني آرماني ، ‌متحد، منسجم ، توحيدي و به دنبال برقراري سعادت براي همه جهان است که در نقطه مقابل آنها بايد همه انديشه ها و تلاش ها در کشور به ساختن ايران متمركز باشد.
احمدي نژاد تصريح كرد:‌ متاسفانه عده اي به نقشه دشمن كمك مي كنند و مي خواهند از كاري كه به آنها سپرده شده سوء استفاده كنند؛ اما بايد بدانند با اين کار راه هاي لطف خدا را نسبت به خود مي بندند و تنها به ملت ايران ضربه مي زنند.

* ظرفيت توليد مجتمع فولاد هرمزگان بايد تا پايان برنامه پنجم چند برابر شود


رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود مجتمع فولاد هرمزگان را از نظر سرعت اجرا، الگويي براي ساير طرح هاي استان هرمزگان برشمرد و گفت: بقيه طرح هاي استان در عرصه هاي مختلف نيز بايد با همين سرعت اجرايي شده و به اتمام برسد.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه براي احداث مجتمع فولاد هرمزگان 2 هزار ميليارد تومان به نرخ روز سرمايه گذاري شده است، اظهار داشت: ظرفيت توليد اين مجتمع مي تواند به سرعت تا پايان برنامه 5 ساله چند برابر شود. اجراي اين طرح و طرح هايي همچون مجتمع فولاد هرمزگان مي تواند ظرفيت اشتغالزايي و افزايش ثروت در استان هرمزگان را ارتقاء دهد.
رييس جمهور اضافه کرد: با احداث و تکميل پالايشگاه بزرگ ستاره خليج فارس نيز کشورمان به يکي از صادر کنندگان درجه اول بنزين در جهان تبديل خواهد شد.
احمدي نژاد خاطر نشان كرد: اگر زماني به عده اي مي گفتيم قرار است توليد فولاد در کشور به حدود 20 ميليون تن برسد، نگاهي تمسخر آميز مي كردند چرا که آنها به توانمندي هاي ملت ايران اعتماد و اطمينان نداشتند.
وي با تبريك افتتاح مجتمع فولاد هرمزگان به همه جوانان و متخصصان ايراني به ويژه مردم هرمزگان، گفت: اين مجتمع مجموعه اي بسيار پيشرفته است كه با همت، دانش و كار ايراني احداث شده است.
رييس جمهور همچنين استان هرمزگان را در زمينه هاي گوناگون، ممتاز دانست و تصريح کرد: ‌مردم استان هرمزگان مومن، با صفا، صميمي، اهل تلاش و سازندگي، انقلابي و پراميد هستند که در طول تاريخ همواره در خط مقدم مقابله با استعمار ، استكبار و زياده خواهان قرار داشته اند.
احمدي نژاد همدلي و همت مردم هرمزگان را تنظيم كننده پيشرفت هاي بزرگ در اين استان برشمرد و اظهار داشت: ‌هرمزگان ديار استعدادهاي كم نظير مادي و انساني است كه همه امكانات براي پيشرفت و جهش هاي بزرگ در آن فراهم است.
پيش از سخنان رييس جمهور وزير صنعت ،‌ معدن و تجارت و همچنين استاندار هرمزگان گزارشي از وضع استان و اقدامات صورت گرفته در مسير احداث مجتمع فولاد هرمزگان را بيان كردند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار