مخاطبان منتظر براي اكران فيلم نوروزي رقابت فيلم هاي سينمايي چون "گشت ارشاد"، "قلاده هاي طلا"، "زندگي خصوصي"، "فتيله و ماه پيشوني" و "انتهاي خيابان هشتم" را تنگ تر مي كند.

به گزارش

خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران

، در سال 90 در حالي روزهاي اخير خود را به پايان مي برد كه چندين فيلم سينمايي اكران شد، در فصل زمستان كه تا چند روز ديگر نيز روي پرده هاي سينما خواهند بود كه فروش چنداني نداشته و با عدم استقبال مخاطب روبرو شده اند.

وقتي مشكل را به طور جدي تر پي گيري كرديم و با صاحبان فيلم ها به گفتگو نشستيم به اين نتيجه رسيديم كه آن ها از ساخت فيلم هايشان بسيار راضي هستند، اما زمان بد اكران و نزديك شدن به ايام نوروز بزرگ ترين لطمه اي بود كه مي توانست به فيلم ها وارد كند و در نهايت فيلم آن ها را در گيشه ها ناكام گذاشت.

فيلم سينمايي "زمان براي دوست داشتن" به كارگرداني "ابراهيم فروزش"، "پرستورهاي عاشق" به كارگرداني "فريال بهزاد"، "قبرستان غيرانتفاعي" به كارگرداني "محسن دامادي"، "شب" به كارگرداني "رسول صدرعاملي"، "ساعت شلوغي" به كارگرداني "آرش معيريان" و "چيزهايي هست كه نمي داني" به كارگرداني فردين صاحب الزماني، از فيلم هاي سينمايي اكران شده در ماه آخر سال هستند كه در اين ميان "قبرستان غيرانتفاعي" توانست به فروش قابل قبولي دست يابد و صدرنشين گيشه هاي سينمايي شود، البته نبايد وضعيت فيلم سينمايي "چيزهايي هست كه نمي داني" با بازي زوج هنري "ليلا حاتمي و علي مصفا" را ناديده انگاشت، اين فيلم كه در ميان ديگر فيلم هاي سينمايي كم ترين تعداد سالن نمايش را داراست، توانست فروش نسبتاً قابل قبولي داشته و مخاطبان خاص خود را جذب كند.

اين در حالي است كه همزمان فيلم هاي اكران شده در تهران، در شهرستان ها نيز اكران شده و عده اي از فيلمسازان معتقدند كه فيلم هايشان در شهرستان بيشتر با استقبال روبرو شده و فروش قابل قبولي داشته است.

از همه اينها كه بگذريم تا چند روز ديگر مهلت اكران فيلم هاي زمستاني به پايان مي رسد و ديگر حرفي از زمان نامناسب اكران و فرا رسيدن ايام نوروز نيست.

همه مخاطبان حرفه اي سينما منتظر هستند تا ببينند بلاخره بعد از اين همه كش و قوس و دعوا و انتخاب بر سر فيلم هاي نوروزي كه چندي پيش توسط شوراي صنفي نمايش اعلام شد، بلاخره فيلم هاي نوروزي چگونه خواهند توانست مخاطبان خاص خود را جذب كنند و كدام يك در فروش و جذب مخاطب نسبت به ديگري موفق تر خواهد بود.

فيلم سينمايي "گشت ارشاد" به كارگرداني "سعيد سهيلي" كه به تازگي تبليغات محيطي آن در سطح شهر شروع شده فيلمي كمدي و طنز و يكي از فيلم هاي اكران شده در ايام نوروز است كه بازيگراني چون حميد فرخ نژاد، پولاد كميميايي، نيوشا ضيغمي در آن به ايفاي نقش پرداخته اند.

فيلم سينمايي "قلاده هاي طلا" به كارگرداني "ابوالقاسم طالبي" با بازي امين حيايي، محمدرضا شريفي نيا، حميدرضا پگاه، نيلوفر خوش خلق نيز فيلم ديگر اكران شده در ايام نوروز است كه جنجال هاي بسياري نيز در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر كرده است.

فيلم سينمايي "زندگي خصوصي" به كارگرداني حسين فرحبخش با بازي فرهاد اصلاني، هانيه توسلي، لعيا زنگنه نيز ديگر فيلم اكران شده در ايام نوروز است كه چندي پيش توسط شوراي نظارت و بازبيني براي افراد زير 13 سال ممنوع اعلام شد.

"فتيله و ماه پيشوني" به كارگرداني آرش معيريان نيز از ديگر فيلم هاي اكران شده در ايام نوروز است كه "معيريان" هم اكنون فيلم سينمايي "ساعت شلوغي" را بر روي پرده هاي سينما دارد و بالاخره پس از يكسال چشم انتظاري فيلم سينمايي "انتهاي خيابان هشتم" به كارگرداني "عليرضا اميني" نيز از ديگر گزينه هاي اكران شده در ايام نوروز هستند كه بازيگراني چون، ترانه عليدوستي، حامد بهداد و صابر ابر به ايفاي نقش پرداخته اند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار