آيت الله مكارم شيرازي:

تخلف از قوانين راهور شرعا اشکال دارد

آيت الله مکارم شيرازي ، در پيام نوروزي خود خطاب به رانندگاني که در سفرهاي نوروزي به مسافرت مي روند ، گفت : اگر به قوانين راهنمايي و رانندگي توجه شود بسياري از حوادث کم مي شود .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، آيت الله " ناصر مکارم شيرازي " از مراجع تقليد حوزه علميه قم در ديدار سردار "توکلي " فرمانده انتظامي استان قم و سردار "مومني " رئيس پليس راهور ناجا و معاونان وي با تاکيد رعايت قوانين راهنمائي و رانندگي از سوي رانندگان و شهروندان اظهار داشت : تخلف از قوانين راهور شرعا اشکال دارد و کسي حق ندارد با تخلف خود حقوق ديگران را پايمال کند .


اين استاد حوزه علميه قم از سرپيچي برخي راکبين موتور سوار از قوانين راهنمائي و رانندگي انتقاد کرد و گفت : موتور يک وسيله نقليه است و راکبين موتور سوار هم بايستي مانند ديگر رانندگان وسايل نقليه سبک و سنگين به قوانين راهور احترام گذاشته و نبايد از اين قوانين سرپيچي کنند .


وي وقوع 70 درصدي تصادفات موتورسيکلت ها را نتيجه عدم رعايت قوانين راهور دانست و افزود : بايد با رانندگان متخلف وسايل نقليه بدون اغماض برخورد شود تا شاهد وقوع حوادث ناگوار ناشي از تصادفات نباشيم .


آيت الله " مکارم شيرازي " از مسئولان راهور خواست تا طرح ها و برنامه هاي لازم را براي حل معضل ترافيک در شهرهاي مذهبي اجرا نمايند تا از هدر رفت وقت و هزينه ها جلوگيري شود .


وي در پيامي بمناسبت فرا رسيدن سال نو و شروع مسافرت‌هاي نوروزي به رانندگان توصيه كرد با رعايت قوانين و مقررات و حفظ تعادل و با روحيه خوب به سفر بروند و اگر مشکلي بود هم به پليس کمک کنند و هم به ديگران .

 

 

متن پيام آيت الله " مکارم شيرازي " به شرح ذيل است :

 

 

بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

پيام من به همه عزيزاني که در اين ايام به سفرهاي نوروزي مي روند اين است که اولا اقدام به تخلف نکنند که شرعا اشکال دارد و اگر به اين قوانين عمل شود بسيار حوادث کم خواهد شد .

عموما تخلفات به خاطر تندروي‌ها و کندروي‌ها ي بي جا است ،‌سرعت و سبقت غيرمجاز عامل بروز تصادفات است .

اگر خواب آلود هستيد رانندگي نکنيد و مسئوليت شرعي دارند براي ما جايز نيست که جان خود را به خطر بياندازيم ، نه عقل قبول مي کند و نه شرع .

با رعايت مقرارت و با حفظ تعادل و روحيه خوب همگي به سفر بروند و اگر مشکلي در راه بود به پليس و ديگران کمک کنند ، ما هم براي شما دعا مي کنيم .



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار